اهم اخبار

آفلاتوکسین پسته یزد ‌زیر حد مجاز کشورهای اروپایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

1442129438827_109360.jpg

[heading]مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: وجود آفلاتوکسین در محصول پسته یزد زیر حد مجاز کشورهای اروپایی است. [/heading]

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، علیرضا طاقه‌باف با اشاره به ظرفیت تولید ۴۵ هزار تنی پسته استان در سال‌جاری، افزود: براساس آزمایش‌های انجام شده، محصولات فرآوری شده، هیچ‌گونه مشکلی از نظر بیماری آفلاتوکسین ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این محصول می‌تواند به عنوان یک محصول ملی و صادراتی، ارزآوری خوبی برای کشور و استان داشته باشد که این امر نیازمند نگاه ویژه‌ی مسئولان به این محصول است.

طاقه‌باف با اشاره به وجود ۱۸۵ واحد فرآوری پسته در استان، اظهار کرد: ۶۵ مورد از این واحدهای فراوری دارای پروانه بهره‌برداری و مابقی دارای جواز تأسیس هستند. مجتمع‌های فرآوری پسته استان توانسته‌اند با ارائه خدمات خود، اعتماد باغداران استان را جلب کنند به گونه‌ای که محصول پسته استان در داخل استان فرآوری می‌شود و برای فرآوری نیازی نیست که محصولات به خارج استان منتقل شوند.

طاقه‌باف، شهرستان‌های مهریز، خاتم ، تفت، اردکان و یزد را در رتبه‌های اول تا پنجم در زمینه فراوری پسته عنوان کرد و گفت: تولید پسته در استان یزد علاوه بر ایجاد اشتغال در مراحل مختلف تولید تا صادرات، یک منبع ارزشمند برای کشورهای همجوار در جهت کسب درآمد ارزی محسوب می‌شود. باید برای شناساندن پسته تولیدی استان در بازارهای داخلی و خارجی، برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *