اهم اخبار

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پنجره واحد کسب‌وکار استان آذربایجان شرقی هم‌زمان با استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان، از طریق ویدئوکنفرانس با فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در محل اتاق تبریز افتتاح شد.

به‌منظور تسهیل در شروع کسب‌وکار در مرحله ثبت شرکت پنجره واحد کسب‌وکار استان آذربایجان شرقی با ایجاد سیستم متمرکز فیزیکی در اتاق بازرگانی با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با مشارکت سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی، مالیات، اداره پست، … در محل اتاق تبریز افتتاح شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در این مراسم، با تأکید بر این نکته که در حال حاضر اقتصاد کشور تشنه سرمایه‌گذاری است گفت: ایران با ذخایر و داشته‌های گران‌قدری که دارد، می‌تواند جایگاه بهتری در اقتصاد جهانی را به خود اختصاص دهد.

فرهاد دژپسند، ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار را گامی برای عبور از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور خواند و ابراز امیدواری کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام استان‌های کشور به‌منظور سهولت در کسب‌وکار پنجره واحد را ایجاد کنند.

دژپسند با تأکید بر این نکته که دولت به معنی عام کلمه از هیچ کمکی در این خصوص دریغ نخواهد کرد، افزود: با توسعه و عمق‌بخشی بیشتر به بازار سرمایه حمایت بیشتری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در تأمین منابع مالی موردنیاز صورت گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار برای تمام استان‌های کشور تا پایان مهرماه رتبه ایجاد کسب‌وکار در کشور بهبود و امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیش‌ازپیش مهیا شود.

در ادامه، پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این استان از سال ۹۲ پیشتاز پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کشور بوده است، گفت: ایجاد پنجره واحد کسب‌وکار از سال گذشته و اهتمام بهبود فضای کسب‌وکار در شرایط تحریم و کرونا سبب شده است که رتبه استان در تسهیل کسب‌وکار از شانزده به ۱۰ ارتقاء یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش تاریخی، فرهنگی، صنعتی، بازرگانی آذربایجان به‌عنوان دروازه ارتباط ایران با کشورهای اروپایی، اوراسیا و آسیایی میانه با سیصد میلیون جمعیت و با مزیت رقابتی در صنایعی همچون قطعه‌سازی، مجموعه‌سازی و خودروسازی که حدود ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور را در استان به خود اختصاص داده است، همچنین رتبه دوم معدنی در کشور اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزایی و همکاری دولت و بخش خصوصی رتبه ایران در منطقه و جهان افزایش یابد.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های وزیر اقتصاد و دارایی و همکارانشان ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمام بخش‌های اقتصادی کشور گفتمانی مشترک در توسعه اقتصادی کشور ایجاد شود.

رئیس اتاق تبریز با یادآوری این نکته که اتاق تبریز از سال گذشته بحث ایجاد پنجره واحد و دادگاه‌های تخصصی بازرگانی را در مصوبات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی مطرح کرده است، افزود: با همکاری دولت و بخش خصوصی امیدوارانه از شرایط سخت اقتصادی حال حاضر کشور عبور کرده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

او در خصوص نحوه مواجهه دولت با تعهدات ارزی صادرکنندگان یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی عمده صادرکنندگان ارز صادراتی خود را به شیوه‌های مختلف وارد کشور کرده‌اند و تنها راهکار اخذ تعهدات ارزی مشوق‌های لازم برای همکاری بیشتر صادرکنندگان است.

ژائله از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا در شرایط سخت کرونایی و تحریم حمایت بیشتری از کسب‌وکارهای کوچک در سطح کشور به عمل آوردند.

در پایان در چهار استان کشور؛ خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و آذربایجان شرقی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *