اهم اخبار

بیماری هزار چهره چیست؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از بیماری دامی تب مالت و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری هزار چهره نام می برند.

به گزارش اگروفودنیوز ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گردهمایی مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور گفت: تلاش ما در سازمان دامپزشکی کشور تامین گوشت و فراوردهای دامی سالم برای مردم است.

علیرضا رفیعی پور افزود: این گردهمایی با هدف هماهنگی بیشتر این حوزه با نظام دامپزشکی برای نظارت شرعی بیشتر در کشتارگاه ها بود که هم سلامت غذای مردم و از نظر شرعی گوشت ذبح شده حلال به دست مردم برسد.
وی خاطرنشان کرد: سلامت و بهداشت دامی در کشتارگاه ها بر سلامت جامعه تاثیرگذار است و باعث می شود جامعه سالم تری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با شروع فصل سرد و مرطوب زمینه برای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مناسب بوده است ، افزود: هم استانی های عزیز کرمانشاهی و به ویژه بهره‌برداران مرغداریها از خرید و فروش بدون ضابطه و بدون مجوز گوشت خودداری کنند.
وی آنفولانزای فوق حاد پرندگان را بسیار خطرناک و پرخسارت زیاد بیان کرد که رعایت مسائل بهداشتی می تواند از آن جلوگیری کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه یکی دیگر از بیماری های دامی تب مالت است ، تصریح کرد: به این بیماری و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری هزار چهره نام می برند.
وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه واکسیناسیون در سالهای قبل انجام شده و امسال نیز اگر واکسیناسیون صدرصد انجام شود خطر بروز بیماری تب مالت کاهش می یابد.
وی گفت: مردم باید ما را همراهی کنند و با مصرف فراوردهای دامی که تحت نظارت دامپزشکی هستند مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد بروز بیماریهای دامی نباشیم.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *