اهم اخبار

دانش تولید بذر قارچ به کشور انتقال یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک تولید کننده قارچ  از انتقال کامل دانش تولید بذر این محصول به ایران  و تولید آن به نصف قیمت جهانی در کشورمان خبر داد و گفت: با تولید بذر قارچ مورد نیاز کشور، جلوی خروج سالانه یک میلیون یورو از کشور گرفته شد.

به گزارش اگروفودنیوز، مهدی رجبی، با اشاره به نقش تولید کمپوست در حفظ محیط زیست اظهار کرد: در فرآیند تولید کمپوست از کلش گندم و کودمرغی استفاده می شود که کمپوست سازی ضمن فراهم آوردن بازاری مناسب برای این دو محصول توانسته نقش مهمی را در حفظ محیط زیست کشور ایفا کند.

وی افزود: کلش گندم به دلیل خاصیت مشتعل زایی که دارد برای محیط زیست کشور خطرآفرین است و واحدهای کمپوست با خرید این محصول با قیمت ۵ درصد گندم از این خطر جلوگیری می‌کنند، همچنین کودمرغی غیرقابل مصرف در کشاورزی را در فرایند تولیدشان مورد استفاده قرار می دهند.

این تولید کننده قارچ به تولید بذر قارچ در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه موفق به انتقال دانش فنی از صفر تا صد شده ایم و کیفیت بذر تولید شده داخلی قابلیت رقابت با بذرهای خارجی دارد.

این تولید کننده بخش کشاورزی تصریح کرد: این محصول که با حدود نصف قیمت خارجی خود در کشور عرضه می شود از خروج سالیانه بیش از یک میلیون یورو از کشور جلوگیری کرده و موجبات اشتغال زایی برای جوانان را نیز فراهم آورده است که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون “تولید ملی، سرمایه ملی” صورت گرفته است.

این تولید کننده همچنین از  راه اندازی کمپوست فاز سه قارچ (کمپوست میسیلیوم دوانی شده) ظرف ١٨ ماه آینده خبر داد.

وی گفت: ساخت واحد ماشین سازی و تجهیزات صنعت قارچ در کشور تحت لیسانس شرکت های ایتالیایی همچنین فرآوری قارچ از دیگر برنامه های است که در ایران دنبال می کنیم.

رجبی از وزارت جهاد کشاورزی خواست برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی مصرف قارچ در کشور تلاش بیشتری داشته باشد،  اظهار داشت: با توجه به فواید این محصول برای سلامتی مردم باید اطلاعات و اخبار دقیق و گسترده ای در اختیار مردم قرار بگیرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *