اهم اخبار

رییس اتاق بازرگانی ایران:ضرورت توجه مجلس دهم به بهبود محیط کسب و کار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح مهمترین مطالبات فعالان بخش خصوصی اقتصاد از مجلس دهم پرداخت و عنوان کرد که بهبود وضعیت کسب و کار مهمترین دغدغه اقتصادی است که مجلس باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن جلال پور در دیدار اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با تعدادی از نمایندگان مجلس دهم که امروز ۳۰ خرداد در اتاق ایران برگزار شد اظهار کرد: در طول ۸ دوره اتاق بازرگانی ایران و  ادوار مختلف مجلس چنین ارتباط مثبتی میان مجلس و اتاق بازرگانی وجود نداشته و سابقه نداشته است که در دو هفته ابتدایی شروع به کار مجلس سخنگوی بخش مردمی اقتصادی در مجلس حضور پیدا کند و مسائل را منتقل کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی محلی برای جمع بندی همه آن چیزی است که در فضای اقتصادی می‌گذرد. اگر نمایندگان مجلس از نمایندگان مردمی اقتصاد که تجربه عملی را  در بنگاه ها دارند به عنوان مشاور اصلی در تصمیم گیری هایشان استفاده کنند ما هم به عنوان نمایندگان بخش مردمی اقتصاد بیش از پیش از توانمان را بکار خواهیم گرفت .
جلال پور با اشاره به مهمترین دغدغه اقتصادی امروز گفت: همه شما نمایندگان و فعالان اقتصادی نسبت به وضعیت امروز اقتصاد آگاهی دارید. امروز اصلی ترین نیاز، رسیدگی به شرایط و فضای کسب و کار است. در آخرین گزارشی که درمورد فضای کسب و کار منتشر شده است رتبه ما در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ افت داشته است و در حال حاضر در رتبه ۱۶۷ قرار داریم.

وی افزود: مطمئنا اگر این رتبه را اصلاح کنیم قاچاق کالا و فرار مالیاتی دیگر معنایی نخواهد داشت. وقتی که فضای کسب کار نامناسب است فضای مبهم در اقتصاد شکل می گیرد و در این فضا رتبه کسل و کارمان افت می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار درصورتی اتفاق می افتد که مجلس دهم همه توان خود را در این زمینه بکار بگیرد و ما نیز به عنوان بخش خصوصی و اقتصاد مردمی وظیقه داریم که مشکلات را احصا کنیم و دلایل رسیدن به این رتبه را بررسی و به کمیسیون ها در مجلس منتقل کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *