اهم اخبار

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی تاکید کرد: جذب سرمایه خارجی در گرو معرفی ظرفیت های بازار صنایع غذایی ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی گفت: بازار ایران ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی دارد که با معرفی این ظرفیت ها، می توانیم سرمایه گذاری خارجی را در این بخش جذب کنیم.

«علیرضا مناقبی»  در نشست خبری، برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته را جذب بازارهای منطقه ذکر کرد و افزود: سرمایه گذاران خارجی باید بدانند بهترین گزینه برای ورود به بازار خاورمیانه، سرمایه گذاری در ایران است.
نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته با مشارکت برندهای معتبر بین المللی صنایع غذایی و آشامیدنی فعال در بازار ایران و نیز شرکت های مطرح داخلی در بازار صنایع غذایی هفتم تا دهم مهرماه در کیش برگزار می شود.
مواد غذایی، نوشیدنی ها، ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی و همچنین سایر صنایع مرتبط از گروه های کالایی این نمایشگاه است.
رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، معرفی ظرفیت های بازار ایران را یک ضروت برای جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه با افزایش رقابت پذیری میان فعالان اقتصادی شناسنامه دار، به سرمایه گذاری در کشور کمک می کند.
وی بر خروج دولت از تصدی گری در بخش صنایع غذایی تاکید کرد و گفت: تولید خوب نتیجه رقابت پذیر شدن بازار است و ما این موضوع را یک گام به سوی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی می دانیم.
به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد واردات محصولات غذایی و کشاورزی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.
در بهار امسال، نزدیک ۵۱۲ هزار تن محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار از کشور صادر شد که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۷ درصد افزایش داشت.
از مجموع صادرات سه ماهه نخست امسال نزدیک ۴۶۲ هزار تن محصولات کشاورزی بود و صنایع غذایی بیش از ۹۰۹ میلیون دلار به خارج از کشور صادرات داشت.
بیش از ۷۵ درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی (نزدیک ۸۰۰ میلیون دلار) متعلق به محصولاتی چون پسته، لبنیات، شیرینی و شکلات، خرما، گوجه فرنگی ، سیب و زعفران بود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *