اهم اخبار

موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را به تصویب رساندند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی کرده و در نهایت کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات این طرح، تصریح کرد: در بررسی این طرح از نظرات کارشناسی استفاده شده است و این طرح بروکراسی در بخش کشاورزی را می شکند. در این طرح اصلاح ساختار جهاد کشاورزی که از گذشته به دنبال آن بودیم محقق شده و ستاد تنظیم بازار کشاورزی ایجاد می شود. متاسفانه بحث تجارت کشاورزی در کشور صاحب ندارد. سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بسیار ناچیز است. بر اساس این طرح سازمان تجارت کشاورزی ایران و سازمان سرمایه گذاری کشاورزی ایران برای حل این مشکل ایجاد می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر بر اساس این طرح شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در شهرستان ها تشکیل می شود و مسائل بخش کشاورزی در خود شهرستان ها دنبال می شود. بحث اصلاح فرایندهای طولانی صدور تولید کشاورزی از دیگر مواردی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

رییس کمیسیون کشاورزی گفت: متاسفانه هنوز ماشین آلات کشاورزی ما کارت سوخت ندارند که به حل این مسئله نیز توجه شده است. بحث بیمه محصولات کشاورزی در چهارچوب یک ماده در این طرح دیده شده است. از دوستان می خواهم به کلیات رای دهند و در بررسی جزئیات، پیشنهادات دیگر نیز بررسی می شود. این طرح خدمت به کشاورزی کشور است.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *