اهم اخبار

کاهش تورم کشاورزی و دامداری سنتی

بدون دیدگاه

براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فروردین ماه ۱۴۰۳ در دو حوزه تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، طبق اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فروردین ماه سال جاری ۱۳۸۵.۷ است که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۱.۱ درصد افزایش داشته‌است. در این ماه شاخص دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) با رشد ۳۷.۲ درصد مواجه بوده‌است. 

کاهش تورم نقطه به نقطه

در فروردین ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۱.۱ درصد است که در مقایسه با ماه قبل (۴۱.۹ درصد)، ۱۰.۸ واحد درصد کاهش داشته‌است. در این ماه بیش­‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۸۸.۶ درصد مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره» و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۰.۷ درصد مربوط به گروه «سبزیجات و حبوبات» است. همچنین در این ماه گروه «غلات» تورم ۱.۰- درصدی را تجربه کرد.

کاهش تورم سالانه

در فروردین ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده منتهی به فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۷.۲ درصد استکه در مقایسه با ماه قبل (۳۸.۱ درصد)، ۰.۹ واحد درصد کاهش داشته‌است. در این ماه بیش‌ترین تورم سالانه مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» با ۱۲۶.۹ درصد و کمترین تورم سالانه مربوطه به گروه «غلات» با ۶.۲ درصد است.  

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *