اهم اخبار

گزارش ۲۰۰ میلیارد تومان تخلف میوه فروشی به تعزیرات از ابتدای سال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان حمایت از ارسال ۱۵ هزار و ۴۹۵ پرونده تخلف میوه فروشان به تعزیرات خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، عباس تابش در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه از ابتدای سال، ۲۹۴ هزار بازرسی میوه انجام شده است گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت متوسط کشوری به عنوان قیمت متعارف انتخاب می‌شود افزود: با واحد‌هایی که این قیمت را رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

تابش گفت: سازمان تعزیرات این اهتمام را دارد که در حداقل زمان ممکن، نسبت به صدور جرائم اقدام کند.

وی با اشاره به قیمت مرغ و مسائل مربوط به بسته بندی و قطعه بندی مرغ افزود: قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و قیمت‌های مصوب بسته بندی و قطعه بندی، قیمت‌های اعلام شده از سوی سازمان حمایت است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: همه واحد‌های قطعه بندی یا باید اسناد خرید بالاتر از قیمت‌های اعلام شده را ارئه دهند یا به علت اینکه قیمت مصوب را رعایت نکرده اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

تابش افزود: این برخورد هم به عنوان اخلال در نظام اقتصادی به قوه قضائیه معرفی می‌شود و هم به تعزیرات ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص روغن، همه کارخانه‌های معین که از سوی تنظیم بازار به عنوان تامین کننده استان‌ها مشخص شده اند باید به طور دقیق بر طبق مصوبات و میزان تعیین شده از سوی تنظیم بازار، روغن را تحویل استان‌ها دهند گفت: این موضوع به طور دقیق رصد می‌شود.

تابش افزود: اگر کارخانه‌ها به صورت دقیق عمل نکنند به عنوان عرضه نکردن، برخورد می‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها و مدیران استانی مکلف هستند عرضه روغن را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار تن حواله در خصوص روغن صادر و پول آن واریز شده است افزود: اما کالا هنوز جذب نشده است.

تابش گفت: ۱۵۰ هزار تن حواله صادر شده، اما پول واریز نشده و استان‌ها بر اساس مصوبات تنظیم بازار مکلف شدند نسبت به پیگیری و حمل روغن اقدام کنند تا در ایام عید و ماه رمضان، در تامین روغن مشکلی نداشته باشیم.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *