اهم اخبار

یک مقام مسئول در شیلات: اتحادیه صیادان قیمت فروش هر کیلوگرم ماهی تن را ۳ هزار تومان کاهش داد/ فروش تن ماهی بیش از ۱۴٫۵۰۰ تومان تخلف است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران گفت: در پی توافقی که با اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران داشته‌ایم قیمت فروش هر کیلوگرم ماهی تن “هور” را به ۱۸ هزار تومان و ماهی تن ” گیدر” را به ۱۹ هزار تومان کاهش دادند،‌ با این تصمیم قیمت هر قوطی تن ماهی در بازار نیز کاهش می‌یابد و به متوسط ۱۴٫۵۰۰ تومان در اسفندماه سال گذشته می‌رسد.

 

 

عیسی گلشاهی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه جهش قیمت تن ماهی در یک هفته گذشته به دلیل افزایش قیمت فروش ماهی توسط صیادان بود، اظهار کرد: صیادان افزایش هزینه‌های جانبی صید و صیادی و همچنین هزینه‌های جاری خود را دلیل بالا بردن قیمت فروش ماهی عنوان می‌کردند.

وی ادامه داد: حضور واسطه‌ها بین صیادان و کارخانه‌ها دلیل دیگر افزایش قیمت ماهی تن بود.

گلشاهی با بیان اینکه مذاکره با اتحادیه صیادان بخشی از مشکلات را حل کرده است، افزود: در جلسه‌ای که با این اتحادیه داشته‌ایم علاوه بر توافق درباره کاهش قیمت فروش ماهی تن، تمهیداتی اتخاذ شد تا صیادان امکان فروش صید خود به کارخانه‌های فرآوری و بسته بندی را بدون واسطه داشته باشند.

به گفته وی؛ نتیجه این توافقات و تمهیدات کاهش ۳ هزار تومانی در هر کیلوگرم تن ماهی شد که اثر آن کاهش قیمت در بازار مصرف خواهد بود.

گلشاهی تاکید کرد: از چند روز آینده قیمت متوسط هر قوطی تن ماهی باید مطابق با قیمت تعیین شده در اسنفدماه سال گذشته یعنی ۱۴٫۵۰۰ تومان برسد و فروش بیش از این قیمت تخلف است.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران همچنین از اجرای طرح فروش ویژه محصولات آبزیان با تخفیف های ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای ماه رمضان، خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت ماه رمضان توافقی با اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران داشته‌ایم که بر اساس آن محصولات آبزی پروری به مدت ۳۰ روز با ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

گلشاهی در پایان تاکید کرد: تخفیف ۲۰ درصدی شامل تمام محصولات آبزی پروری و تخفیف ۲۵ درصدی برای محصولات خاص اعمال می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *