اهم اخبار

همه مجوزهای جهاد کشاورزی در درگاه ملی مجوزها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه‌ ۱۵۰ مجوز وزارت جهاد کشاورزی از طریق سامانه سِماک به درگاه ملی مجوزها اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پخش زنده گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اولین دستگاهی بود که سیستم سامانه درگاه صدور مجوزهای الکترونیکی خود (سِماک) را به دستگاه ملی وصل کرد.

وی با بیان این که تعداد ۱۵۰ مجوز تاییدمحور صادر شده است، عنوان کرد: ۵۹ عنوان در مشاغل خانگی داشته‌ایم که همه ثبت‌محور هستند و ۱۰ روز پیش اعلام شده‌اند.

قربانی خاطرنشان کرد: حوزه مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی از حساسیت‌های بسیار بالایی برخوردار است به جهت اینکه با سلامت محیط و انسان مواجه هستند؛ لذا یک سری استانداردهای بین‌المللی را باید رعایت کنند.

وی افزود: در مجوزهای تاییدمحور، بیشتر بعد سلامت مردم مطرح هست و دستگاه‌هایی مثل وزارت بهداشت، سازمان غذا، دارو و دامپزشکی مسئولیت مستقیم دارند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که اخذ پروانه بهره‌برداری چهار مرحله دارد که تنها دو مرحله آن در اختیار این وزارت است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی اگر بخواهد خودش تمام اقدامات را انجام دهد کار خیلی سرعت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعضا برای صدور یک مجوز بعد از مراحل انجام شده در وزارتخانه، گرفتن ۱۷ استعلام لازم است، که قبل از دولت سیزدهم فرآیند صدور مجوز ۱۸۶ روز طول می‌کشیده است اما در شرایط جدید که فرآیندها را اصلاح کرده‌ایم و با بهینه‌یابی زمانی، آن را در داخل خود وزارتخانه به هفت روز رسانده‌ایم.

قربانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی تقاضا کرد: کمک کنند استعلام‌ها یک حد بهینه داشته باشد، این مهم به صدور مجوزها سرعت می‌دهد و عملاً ما ارتقای رتبه بهبود و کسب و کار بین‌المللی را خواهیم داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *