اهم اخبار

از سرگیری صادرات دام ضروری است/ در تصمیمات توجهی به تولیدکنندگان نمی‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: در چنین شرایطی که دولت تصمیم بر واردات گوشت گرفته، ضروریست بعنوان یک اقدام کوتاه مدت ضربتی صادرات دام هم از سر گرفته شود تا شاید این موضوع بتواند به حفظ تولیدکنندگان در چرخه تولید کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ افشین صدردادرس در پاسخ  به این سوال که دستور دولت برای واردات گوشت گوسفندی چه اثراتی بر دامداران خواهد گذاشت، گفت: مافیای گوشت قیمت گوشت را مصنوعی بالا بردند تا راهی را برای واردات گوشت باز کند. این اتفاق کاملا قابل پیش بینی بود و متاسفانه مسئولان مربوطه نیز  در یک‌تصمیم احساسی و نه براساس کارکارشناسی دستور واردات دادند که این تصمیم ضد تولید است و تولیدکننده را به خطر خواهد انداخت.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ۱۰هزارتن گوشتی که دستور واردات آن داده شده از محل تولید داخل قابل تامین بود.

رییس اتحادیه مرکزی دام سبک  با بیان اینکه علت واگذاری وظایف بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفتن منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بصورت توامان بود خاطر نشان کرد: در حال حاضر تصمیمات این وزارتخانه هم همچون وزارت صمت یک سویه بود و اصلا توجهی به تولیدکنندگان و شرایط آنها ندارد.

وی افزود:در چنین شرایطی که دولت تصمیم بر واردات گوشت گرفته، ضروریست بعنوان یک اقدام کوتاه مدت ضربتی صادرات دام هم از سر گرفته شود تا شاید این موضوع بتواند به حفظ تولیدکنندگان در چرخه تولید کمک کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *