اهم اخبار

تنظیم بازار مرغ گیلان در اولویت است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه مرغ و فرآورده‌های گوشتی در استان گفت: تأمین فرآورده‌های گوشتی و تنظیم بازار مرغ گیلان در اولویت سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی، اظهار کرد: تأمین معیشت و امنیت بخشی به سفره‌های مردم و برقراری امنیت غذایی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به تشکیل نشست‌های متعدد قرارگاه امنیت غذایی در کشور و گیلان افزود: مشکلات و چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو برای تأمین امنیت غذایی استان و کشور در این نشست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه دشمن سفره و معیشت مردم را هدف قرار داده است، گفت: دشمن جنگ اقتصادی نابرابری را علیه مردم ایران اسلامی طرح ریزی و پیاده سازی کرده است.

محمدی، تولید را محور اصلی اقتدار غذایی برشمرد و بیان کرد: گیلان بعنوان قطب تولید مرغ و پروتئین گوشتی در کنار مایحتاج استان، تعهداتی را نسبت به تنظیم بازار سایر استان‌ها دارد.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه مرغ و فرآورده‌های گوشتی در گیلان افزود: هوشمندسازی توزیع مرغ گامی مؤثر در عدالت بخشی در این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شیوه سنتی توزیع دیگر پاسخگوی نیازهای امروز نیست، گفت: با هوشمندسازی توزیع می‌توانیم جلوی بسیاری تخلفات و ناهمگون سازی ها را در این بخش بگیریم.

محمدی با بیان اینکه اطلاعات جامع روند تولید و توزیع مرغ در «ستکاوا» قابل رؤیت است، اضافه کرد: «ستکاوا» بسیاری از تخلفات احتمالی را در بخش زنجیره مرغ و گوشت کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر قرارگیری در زنجیره تولید و توزیع هوشمند افزود: فعالین تولیدی خودشان را با مدل‌های اقتصادی و نظارتی وفق دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وضعیت خوب این استان در بحث تولید، توزیع و تأمین مرغ اضافه کرد: عملکرد گیلان در قبال تولید، توزیع و تأمین مرغ بسیار مثبت بوده است.

محمدی با بیان اینکه گیلان در حوزه صادرات مرغ حرف برای گفتن دارد، گفت: برخی ناهماهنگی‌ها و عملکرد ضعیف در برخی استان‌ها در بخش تأمین و توزیع مرغ، سبب شده تا نظم زنجیره تولید و توزیع مرغ در گیلان بهم بخورد.

وی با بیان اینکه توزیع مرغ به استان‌های دیگر نباید به بازار مرغ گیلان اثر منفی بگذارد، افزود: تأمین و تنظیم بازار مرغ گیلان در اولویت قرار دارد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *