اهم اخبار

توقف در صادرات روغن پالم اندونزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اندونزی مجوزهای صادرات روغن پالم را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ لوهوت پاندجایتان، وزیر ارشد کابینه اندونزی اعلام کرد که اندونزی مجوزهای صادراتی روغن پالم را برای تامین عرضه داخلی به دلیل افزایش قیمت روغن پیش از مراسم  مذهبی آینده به حالت تعلیق در می‌آورد. او گفت که صادرکنندگان روغن پالم از سال گذشته سهمیه محموله‌های بزرگی را جمع آوری کرده‌اند و اکنون انگیزه اندکی برای عرضه به بازار داخلی دارند.

اندونزی، بزرگ‌ترین صادرکننده روغن پالم در جهان، برای شرکت‌های روغن پالم که بخشی از محصولات خود را به بازار داخلی فروخته‌اند. لوهوت گفت: در حال حاضر حجم صادرات را ۶ برابر مقداری می‌دانند که شرکت‌ها در داخل به فروش رسانده‌اند. صادرکنندگان می‌توانند پس از آرام شدن اوضاع از این حقوق صادراتی استفاده کنند.

یکی از مقامات وزارت هماهنگی گفت که حدود یک سوم از سهمیه صادرات موجود می‌تواند در حال حاضر استفاده شود، در حالی که مابقی می‌تواند پس از اول ماه می مورد استفاده قرار گیرد. صادرکنندگان می‌توانند سهمیه خود را با افزایش عرضه به بازار داخلی افزایش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت بازرگانی ماه گذشته اعلام کرد که به شرکت‌های روغن پالم دستور داده شده است تا عرضه داخلی خود را تا ماه آوریل به ۴۵۰ هزار تن در ماه افزایش دهند، در حالی که قبلاً ۳۰۰ هزار تن بود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *