اهم اخبار

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران: قیمت‌گذاری دستوری باعث تشویش بازار شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن نقاشی گفت: اگر قیمت‌های دستوری با همین شرایط پیش رود بازار بدست سودجویان و دلال‌ها سپرده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران گفت: اگر قیمت‌های دستوری با همین شرایط پیش رود بازار بدست سودجویان و دلال‌ها سپرده خواهد شد.

نقاشی بیان کرد: سال گذشته رب گوجه فرنگی به قیمت چهل‌هزار تومان رسید و به محض عرضه گوجه فرنگی و پایین آمدن قیمت قوطی، قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز کاهش چشمگیری داشت. زیرا تولیدکنندگان مصمم هستند با قیمت رقابتی محصول خود را تولید کند و مطلقا قصد اجحاف ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: تولیدکننده به قدری مشکلات و کمبود سرمایه در گردش دارد که توان انبار کردن مواد برای گران شدن را ندارد و اگر مواد اولیه را با قیمت ارزان بخرد حتما محصول را با قیمت پایین عرضه می‌کند.

این فعال صنایع غذایی خاطر نشان کرد: در جهادکشاورزی آنالیز قیمت رب گوجه‌فرنگی انجام‌ شد و قیمتی نیز برای این محصول مشخص شد ولی هفته گذشته قیمت جدید و پایین‌تر را مشخص کردند که مورد قبول تولیدکنندگان نبوده و تاکنون مشکل قیمت رب گوجه فرنگی در بازار حل نشده است.

نقاشی در پایان گفت: سازمان حمایت از مصرف زیر نظر وزارت صمت می‌باشد و آقای وزیر ‌هم بصورت شفاف نظر خود را در مورد قیمت دستوری اعلام کردند پس چرا موضوع به این سادگی حل نمی‌شود ؟ و چرا عده ای باعث ناامیدی تولیدکنندگان می‌شوند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *