اهم اخبار

فائو: ۸۶۸ میلیون نفر در جهان غذا برای خوردن ندارند/کاهش قیمت جهانی روغن و غلات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی شدیدترین کاهش ماهانه خود را در تقریباً ۱۴ سال گذشته به ثبت رساند که بیشتر آن به علت کاهش قابل توجه قیمت روغن نباتی و غلات صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از نشنال نیوز، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی شدیدترین کاهش ماهانه خود را در تقریباً ۱۴ سال گذشته به ثبت رساند که بیشتر آن به علت کاهش قابل توجه قیمت روغن نباتی و غلات صورت گرفت.

این سازمان بین‌المللی در گزارش خود نوشت: شاخص قیمت مواد غذایی فائو، معیاری که برای تغییر ماهانه قیمت‌های جهانی یک سبد از کالاهای غذایی استفاده می‌شود، در ماه ژوئیه به طور متوسط ۱۴۰٫۹ واحد بود که حدود ۸٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. این رقم بزرگترین کاهش ماهانه از اکتبر ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می شود.

با این حال، فائو تأکید کرد که رقم مربوط به ماه ژوئیه اگرچه چهارمین کاهش متوالی ماهانه می‌باشد، اما همچنان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده است که ۸۶۸ میلیون نفر در جهان غذای کافی برای خوردن ندارند و ۲۵ کشور در معرض خطر جدی هستند و وضعیت آن‌ها رو به وخامت می‌رود.

علاوه بر این، گزارش فائو از افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود از ابتدای سال خبر می‌دهد که علتی برای کاهش تولید محصولات کشاورزی بوده است.

این سازمان در ادامه تأکید کرد که افزایش قیمت‌های مواد غذایی باعث افزایش گرسنگی در جهان شده و افراد، خانواده ها و جوامع را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس این گزارش، خانوارهایی که بخش بزرگی از درآمد خود را صرف خرید محصولات اصلی در تجارت بین المللی مواد غذایی مانند گندم، برنج و ذرت می کنند، بیشتر در معرض خطر کاهش رفاه خود هستند.

مؤسسه تحلیلی دانش عمیق Deep Knowledge Analytics در گزارشی در ماه گذشته اعلام کرد که قیمت‌های جهانی مواد غذایی در اواسط سال ۲۰۲۰، زمانی که کسب‌وکارها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شدند و زنجیره‌های تامین را تحت فشار قرار دادند، شروع به افزایش کرد.

شاخص غلات فائو پس از کاهش ۱۱٫۵ درصدی نسبت به ماه ژوئن، در ماه ژوئیه به ۱۴۷٫۳ واحد رسید، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶٫۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در عین حال، شاخص قیمت روغن نباتی در ماه ژوئیه به طور متوسط ۱۷۱٫۱ واحد بود که تقریباً ۲۰ درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسید. میانگین شاخص لبنیات در ماه گذشته با ۲٫۵ درصد کاهش به ۱۴۶٫۴ واحد رسید، اما همچنان بیش از یک چهارم از ژوئیه ۲۰۲۱ بیشتر است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: نشنال نیوز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *