اهم اخبار

رئیس اتحادیه نبات و آبنبات مشهد:۵۰ درصد نبات و آبنبات کشور در مشهد تولید می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رئیس اتحادیه نبات و آبنبات مشهد گفت: ۵۰ درصد نبات و آبنبات کشور توسط مشهد تولید می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)جواد رنگی تهرانی  با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت نزدیک ۷۰ درصد شکر مورد نیاز ما را تامین کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود سهمیه بندی‌های صورت گرفته مشهد در ایام ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: اگر شکر به همین صورت توزیع ‌شود، می‌توان گفت که مواد اولیه ما تامین خواهد شد اما اگر این میزان تخصیص یافته به ۱۰۰ درصد برسد، می‌توانیم نیاز نبات و آبنبات تمام شهرستان‌های استان را تامین ‌کنیم.
رئیس اتحادیه نبات و آبنبات مشهد عنوان کرد: اگر همین میزانی که شکر در بین واحدهای صنفی توزیع می‌شود، ادامه داشته باشد باید شاهد کاهش قیمت‌ها در ماه‌های آینده باشیم.
رنگی تهرانی با اشاره به قیمت شکری که در بزار در بین واحدها توزیع می‌شود، عنوان کرد: نرخ مصوب دولتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت به ما داده، با قیمت سه هزار تومان است و ما نیز شکر را با نرخ سه هزار و  ۱۲۰ تا سه هزار و ۱۴۰ تومان توزیع می‌کنیم. یعنی در این میان ما تنها ۲٫۵ درصد برای توزیع شکر سود می‌کنیم.
وی گفت: در واقع میزان شکری که به این واحد صنفی اختصاص داده می‌شود بستگی به تعداد کارگران و میزان محصولی که در سطح استان تولید می‌شود، دارد. اما اگر این سهمیه بندی به همین صورت ادامه داشته باشد ما در ماه‌های آینده با فراوانی شکر مواجه خواهیم بود.
رئیس اتحادیه نبات و آبنبات مشهد با مقایسه میزان شکری که واحدهای صنفی در سال گذشته از آن برخوردار بودند نیز عنوان کرد: سال گذشته شکر فراوان بود و هیچگونه نیازی به سهمیه بندی آن نبود اما امسال به دلیل کمبودی که وجود دارد که شاید سیل یکی از عوامل تاثیرگذار در این موضوع باشد، بنا شد که از کارخانه ها شکر خام وارد شود و تصمیم بر سهمیه‌بندی توزیع شکر گرفته شد.
رنگی تهرانی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۵۰ واحد فروش نبات و آبنبات داشتیم که اکنون بیش از ۶۰۰ واحد در فعالیت هستند.
وی با اشاره به نرخ نبات و آبنبات در بازار اظهار کرد: در بازار امروز، آبنبات ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و نبات شاخه‌ای نیز با قیمت ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه نبات و آبنبات مشهد با بیان اینکه ۵۰ درصد نبات و آبنبات کشور توسط مشهد تولید می‌شود، ادامه داد: میزان نباتی که در استان تولید می‌شود نیاز استان را به تنهایی تامین می‌کند، ممکن است که از سایر شهرها وارد استان شود اما، با این وجود در تامین نبات در سطح استان نیازی به شهرهای دیگر نداریم.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *