اهم اخبار

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در سه استان جدید/ ۵ هزار تن گوجه مازاد کرمانی‌ها خریداری شد

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه در ۳ استان جدید هم خرید حمایتی گوجه فرنگی آغاز شده است، گفت:‌ از منطقه جنوب کرمان ۵ هزار تن گوجه فرنگی خریداری و پول آنها پرداخت شد.

علیرضا غنی‌زاده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی در خوزستان و گچساران شروع شده و از هفته آینده در شیراز هم آغاز می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: خرید حمایتی گوجه فرنگی در منطقه کرمان و منطقه بلوچستان پایان یافت و در مجموع ۵ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و پول آنها هم پرداخت شد.

طی هفته‌های گذشته وجود گوجه فرنگی مازاد در منطقه کرمان باعث نارضایتی کشاورزان شده بود که با تغییر مدیرعامل سازمان تعاون روستایی و آغاز خرید حمایتی قیمت این محصول متعادل شد و محصولات کشاورزان توسط کارخانه‌ها خریداری و پول آن از سوی سازمان تعاون روستایی پرداخت شده است.

غنی‌زاده با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی گوجه فرنگی منظور شده است، بیان داشت: این میزان اعتبار رقم اختصاص یافته است وگرنه هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد و هر میزان کشاورزان محصول داشته باشند خریداری خواهد شد.

وی تأکید کرد که برنامه ما برای سال آینده پیشگیری کاهش قیمت محصول تولید کننده است و برنامه‌ها را طوری تنظیم می‌کنیم که کشاورزان با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. در سیب و مرکبات هم برنامه ریزی کرده ایم تا ضمن مبارزه با دلالان و واسطه‌ها از ضرر کشاورزان نیز جلوگیری کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. Ghasem says:

    درسته خرید تضمینی در گچساران شروع شده ولی طبق معمول کشاورزای بیچاره خوزستان سرشون بی کلاه مونده چون هیچ عایدی برای ملت ندارن نه نفت نه گاز نه پتروشیمی نه آب نه کشاورزی با قیمت مفت هیچی ندارن واسه همین همیشه باید بدبخت باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *