اهم اخبار

آیا سیب زمینی ارزان شد؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با اقدامات اخیر دولت، قیمت سیب زمینی در مبدا کاهشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ اسدالله کارگر در پاسخ به این سوال که آیا سیب زمینی ارزان شده است یا خیر؟ گفت: توزیع سیب زمینی با قیمت ۱۰ هزارتومان در میادین میوه و تره بار باعث کاهش قیمت این کالا در میدان مرکزی میوه و تره بار هم شده است.

وی ادامه داد: مغازه داران مصرف کننده هستند و نقشی در تعیین قیمت ندارند. از مبدا یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار خرید می‌کنند و هر محصولی با هر قیمتی که در مبدا تعیین شود با اعمال سود مصوب در مغازه ها به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اضافه کرد: افزایش قیمت تره بار مقطعی بوده و بعد از مدتی دوباره قیمت‌ها کاهش می یابد.

وی تصریح کرد:بر اساس کشف قیمت در میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو سیب زمینی کهنه به صورت عمده  ۸ تا ۱۲ هزار تومان و سیب زمینی نو ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، چندهفته ای می شود که قیمت سیب زمینی سر به فلک گذاشته و تا هرکیلو ۲۵هزارتومان هم پیش رفته است. افزایش قیمتی که کارشناسان علت آن را احتکار داخلی، صادرات و از بین‌رفتن حدود ۵۰ هزارتن سیب زمینی در سیل  اخیر می دانند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *