اهم اخبار

بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از مارگارین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در دومین روز از هفته قوه قضاییه از کارخانه روغن مارگارین شهرری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی مارگارین؛ حسن خلخالی مدیرعامل ماگارین در جریان بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، ولادت امام رضا (ع) و هفته قوه قضاییه را به تلاش‌گران عرصه عدالت تبریک گفت و یاد و خاطره شهید بهشتی را نیز گرامی داشت.

حسن خلخالی در سخنانی کوتاه گفت: مردم با حضور در انتخابات همبستگی خود را نشان دادند و ثابت کردند هر زمان پای منافع نظام در میان باشد در صحنه حضور خواهند داشت و هیچ‌وقت صحنه را خالی نخواهند کرد. امیدواریم خدمتگزاران خوبی برای این مردم باشیم.

مدیرعامل کارخانه مارگارین ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی نام‌گذاری کردند. امیدواریم با همکاری قوه قضاییه و واحدهای تولیدی با وجود تمام پتانسیل‌هایی که وجود دارد و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان باشیم و کشور را به اهدافی که تعیین شده، برسانیم.

مدیرعامل مارگارین: قوه قضاییه مسوولیتی فراتر از سایر سازمان‌ها دارد خلخالی ادامه داد: قوه قضاییه یک نهاد تاثیرگذار در زمینه تحقق تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها مسوولیتی فراتر از سایر سازمان‌ها دارد. البته قوه قضاییه در یک سال و نیم اخیر در راه‌اندازی واحدهای تولیدی که به دلایلی تعطیل شده بودند کمک‌های فراوانی کردند. این نشان می‌دهد که این نهاد تاثیر متفاوت‌تر و به‌سزایی دارند.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور آقای صادقی و هیات همراه‌شان گفت: امیدواریم بتوانیم با هم مسیر تولید و اشتغال و توسعه مارگارین را رقم بزنیم. ما در این کارخانه ۲ پروژه مهم داریم که مارگارین را از سایر شرکت‌ها متمایز خواهد کرد. امیدواریم پایان سال ۱۴۰۰ با حضور همین دوستان یکی از پرو‌ژه‌ها و دومی را اوایل سال ۱۴۰۱ افتتاح کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: تولیدات کارخانه مارگارین نشان از همت والای مدیران این کارخانه است حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جریان بازدید از کارخانه روغن مارگارین اظهار داشت: تولیدات کارخانه مارگارین نشان از همت بلند و والای مدیران و کارگران شریف این کارخانه دارد که در چرخه تلاش اقتصادی، محصولات را تهیه و تولید را سرپا نگه داشته‌اند. خداوند متعال به شما ارج بدهد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در جمع کارکنان کارخانه روغن مارگارین ادامه داد: تولید امروز جبهه‌ای ارزنده است همچون جبهه جنگی که در ۸ سال دفاع مقدس برپا شد و شهدای عزیزی در آنجا تقدیم شدند چون احساس مسوولیت کردند. به خط مقدم رفتند. جهاد کردند و شهید شدند. تنی چند از این شهدا نیز از جمع شما عزیزان بوده‌اند. شهدایی که به یادمان‌شان رفتیم و فاتحه‌ای قرائت کردیم، مایه افتخار شما هستند و البته شما نیز مایه افتخار نسل‌های آینده هستید که در اوج تحریم‌ها در سنگر تولید جهاد کردید و این جهاد شما کم از جهادهای دیگر نیست.

صادقی گفت: در مرکز توسعه حل اختلاف دنبال این مهم هستیم که مراکز تخصصی حل اختلاف ایجاد شود و این مراکز به چرخه کار، تلاش و تولید کمک کنند. به هر حال اختلافاتی پیش می‌آید و اگر بخواهیم اختلافات را به روش غیر دادگاهی حل و فصل کنیم مراجعه به مرکز توسعه حل اختلاف برای طرفین دعاوی مفید است و برای جامعه نیز کم هزینه‌تر است.

وی با اشاره به نقش موثر شورا‌های حل اختلاف اضافه کرد: سال گذشته داوری و میانجی‌گری به مرکز توسعه حل اختلاف افزوده شد، و تمام روش‌های حل اختلاف غیر دادگاهی در این مرکز تجمیع شد و از ظرفیت مردم استفاده می‌کنیم تا اختلافات با رضایت حل و فصل شود. زمانی که اختلاف بین کارگر و کارفرما رخ می‌دهد می‌توان با میانجی‌گری اختلافات را منتج به صلح و سازشی کرد که نتیجه آن رضایت طرفین باشد و منافع طرفین بهتر تامین شود، شورا‌های حل اختلاف هم ارزان‌تر و به لحاظ زمانی کوتاه تر و دسترس‌پذیرتر هستند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در ادامه گفت: چرخه دادرسی طبیعی است که طولانی باشد و تقریبا در تمام جهان دادرسی‌ها طولانی هستند و دادگاه هایشان نسبت به داوری و میانجیگری بسیار طولانی‌تر است و گران‌تر سخت‌تر و پیچیده‌تر است لذا باید به این نکته توجه داشت برای حل و فصل دعاوی از طریق میانجیگری و داوری اقدام شود.

صادقی ضمن خداقوت به کارخانه مارگارین گفت: آماده‌ایم از طریقی که اعلام کردم مسائل مربوط به مارگارین را حل و فصل کنیم و به کمک صنعت بیاییم. از شما نیز کمک می‌خواهیم فرهنگ مذاکره و صلح و سازش را افزایش دهید و کمک کنید این روش توسعه پیدا کند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در پایان با خواندن شعر «شکر ایزد که داوری داریم، قدرت میانجی‌گری داریم» این شعر را به‌گونه‌ای دیگر و به‌صورت طنز برای مارگارین خواند: «شکر ایزد فناوری داریم، شرکت آفتاب مارگارین داریم از کرامات شرکت آفتاب، افتخارات کشوری داریم می‌توانیم صادرات کنیم، بس که تولید مارگارین داریم هم کمال تشکر از دولت، هم تشکر ز دادگستری داریم تا بدانند به بهانه طنز، از همه قصد یاوری داریم».

مارگارین اولین شرکت تولید کننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی در بین مردم شناخته شده است.

این شرکت که در دی ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تولید ۸ تن روغن گیاهی در روز پا به عرصه صنعت گذاشت، اکنون با توانسته است با ظرفیت تولیدی هزار تن در روز، میهمان بسیاری ازخانواده‌ها و صنایع مختلف کشور باشد.

صادقی پس از پایان این مراسم درخصوص بازدید از کارخانه روغن مارگارین گفت: ظرفیت عظیمی در این مجموعه وجود دارد. مارگارین یک کارخانه پیشرو در زمینه تولید روغن است که بخش زیادی از نیاز کشور را تامین می‌کند. مدیریت مارگارین توانسته چرخه تولید را هم سرپا و هم توسعه یافته نگه دارد. این به روز بودن و توسعه یافتگی کمک می‌کند به اینکه چرخه تولید هم صرفه اقتصادی داشته باشد هم برای جهش تولید بتواند ظرفیت‌سازی کند.

صادقی ادامه داد: با ایجاد خط تولیدهای جدید در این کارخانه می‌توان تعداد کارگران را از ۸۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر افزایش داد و ایجاد اشتغال کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در پاسخ به این پرسش که قوه قضاییه چه برنامه‌هایی برای حمایت از تولیدکنندگان دارد گفت: در دوره جدید قوه قضاییه کاری که انجام شد حمایت از تولید، کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاران و کارگران بود که شکر خدا به خوبی انجام شد و ان‌شاالله این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد. این‌گونه نیست که فقط منتظر بمانیم پرونده‌ای تشکیل شود یا شکایتی صورت بگیرد و بعد آیا حمایتی صورت بگیرد یا نه، بلکه قوه قضاییه به سمت حمایت از تولید حرکت کرده است و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

صادقی معتقد است حجم بیشتر پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها از تولید، باید از دولت بگذرد و حمایت از تولید نیازمند حمایت جدی دوت است. حالا باید منتظر ماند و دید با آغاز کار دولت سیزدهم تولیدکنندگان تا چه میزان حمایت خواهند شد و آیا وعده‌های ایجاد اشتغال برای جوانان عملی خواهند شد یا خیر!

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *