اهم اخبار

بزرگ‌ترین مجتمع گاوداری و پرورش ماهی کشور در خدا آفرین احداث می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: مگاپروژه گاوداری ۱۰ هزار راسی و پرورش ماهی ۱۵۰۰ تنی در محدوده خدا آفرین این منطقه آزاد در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، مجید کیانی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهی و گاوداری شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا افزود: بزرگ‌ترین مجموعه گاوداری شیری کشور با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در حال احداث است و ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن شیر را دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این گاوداری قرار است تا پایان سال جاری بهره برداری شود، گفت: در کنار تولید شیر مقرر است واحد صنایع تبدیلی آن نیز راه اندازی شود.

کیانی همچنین گفت: مگاپروژه پرورش ماهی ۱۵۰۰ تنی شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت خوشه صبا که بزرگترین مجتمع پرورش ماهی سردابی کشور می‌باشد در ۱۰ فاز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: فاز اول این پروژه که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می رسد.

کیانی اظهار کرد: زون خداآفرین منطقه آزاد ارس ذخیره‌گاه استراتژیک برای کل کشور است و می‌تواند در موضوع ایجاد امنیت غذایی ایران، نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: در راستای شکوفایی هرچه بیشتر مزیت‌های ناب اقتصادی زون خداآفرین در حوزه جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی تلاش می شود.

شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع ۳٫۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.

بخش هایی از این شهرستان جزو منطقه آزاد ارس محسوب می شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *