اهم اخبار

بهره برداری از ۲۳ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از بهره برداری از ۲۳ واحد صنایع تبدیلی از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ رضا باجلان اظهار کرد: این واحدها توانسته اند ۱۹۰ هزار تن به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی، عمل آوری، بسته بندی و نگهداری استان اضافه و ۳۴۰ شغل نیز ایجاد کنند و با افزوده شدن این ظرفیت مجموع ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن می رسد.

باجلان بیان کرد: سیاست ها و برنامه های پیش رو، بازسازی و نوسازی صنایع تبدیلی قدیمی است تا بتوان تثبیت اشتغال را محقق و تکنولوژی واحدهای قدیمی را بروزرسانی کرد و ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در کشور در این حوزه رتبه ۱۰ تا ۱۲ را دارد، گفت: با وجود اینکه استان مرکزی صنعتی است، اما رتبه خوبی در حوزه کشاورزی به ویژه در فراوری محصولات کشاورزی دارد.

باجلان بیان کرد: خوشبختانه در قالب اقتصاد مقاومتی چند پروژه بزرگ ملی در دست اقدام است. یکی از این پروژه ها، روغن کشی از دانه های روغنی با با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی است که پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد، این پروژه بیش از ۱۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی افزود: سیلوی نگهداری نهاده دامی و تولید کنجاله از ضایعات روغن کشی برای خوراک دام و طیور از دیگر پروژه ها است که برای ۳۰۰ نفر اشتغال را به همراه خواهد داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *