اهم اخبار

بیش از ۴۵۸هزار تن شکر خام در شرکت توسعه نیشکر خوزستان تصفیه شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۴۵۸هزار و ۵۴۲ تن شکر خام(زرد) تولیدی این شرکت، تصفیه و به شکر سفید مصرفی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ عبدعلی ناصری افزود: تصفیه شکر خام تولیدی این شرکت که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به رقم بی‌سابقه ۶۱۸هزار و ۲۶۱تن رسید تا اوایل مهر امسال ادامه خواهد یافت.

وی گفت:علاوه بر تصفیه شکر خام تولیدی این شرکت، ۹۰ هزار تن شکر زرد وارداتی بر اساس قرارداد بین شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این شرکت تصفیه و به شکر سفید تبدیل خواهد شد.

وی گفت: پس از پایان عملیات تصفیه شکر خام در این شرکت ، برداشت نیشکر در مزارع این شرکت شروع می‌شود.

ناصری از هدف گذاری تولید ۷۰۰هزار تن شکر خام در این شرکت در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ و رسیدن به ظرفیت اسمی واحدهای هفت گانه نیشکر وابسته به این شرکت خبر داد.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شده و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخشی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *