اهم اخبار

تدابیر ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت حبوبات/ بانک مرکزی ارز تامین کند +سند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

براساس یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت انواع حبوبات در بازار، بانک مرکزی مکلف شد تا تامین ارز این اقلام را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت انواع حبوبات در بازار تدابیری را اتخاذ کرد. در این مصوبات به بانک مرکزی تکلیف شده تا تامین ارز این اقلام را در اولویت قرار دهد.

در این مصوبه مورخ ۱۵ خرداد ۹۹ آمده است: با توجه به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از وضعیت قیمت انواع حبوبات در بازار مقرر گردید:

۳-۱ – بانک مرکزی بدون فوت وقت نسبت به تأمین ارز محموله های حبوبات موجودی بانک مرکزی رسوب بنادر و ثبت سفارش های مربوطه اقدام نماید.

۳-۲- با توجه به کاهش میزان واردات کسری نیاز بازار حبوبات (به میزان ۳۴ درصد در تاریخ منتهی به ۹۹/۰۳/۱۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل) به دلیل تغییر نرخ ارز این کالا مقرر گردید تشکل های موضوعی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کشاورزی ایران اتحادیه های مربوطه نسبت به تأمین کسری نیاز بازار بدون فوت وقت اقدام نماید.

۳-۳ – در راستای مدیریت منابع ارزی کشور وزارت جهاد کشاورزی مکلف گردید ضمن وزارت جهاد برنامه ریزی تولید مکفی انواع حبوبات متناسب با نیاز داخلی (رفع وابستگی) نسبت به ارائه کساورزی برنامه فصلی و ماهانه تولید و عرضه آنها اقدام نماید.

۳-۴- در راستای تنظیم مؤثر بازار انواع حبوبات و تشدید کنترل و نظارت مقرر گردید سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور و تمام دستگاههای نظارتی از جمله سازمان های صنعت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن تشدید بازرسی ها به ویژه کنترل انبارها و واحدهای بسته بندی با احتکار و عدم رعایت ضرائب سود مصوب مطابق دستورالعمل شماره ۳۷۰/۹۹/۱۱۹۶۰ مورخ ۹۹/۰۲/۲۷ با تخلفات برخورد نمایند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *