اهم اخبار

ترخیص فوری ۱۲۰۰ راس دام وارداتی از فرانسه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران با وجود عدم صدور کد رهگیری بانک، ۱۲۰۰ راس دام زنده که از فرانسه به گمرک رسیده بود با توجه به ثبت سفارش انجام شده و جهت ممانعت از تلفات ، فورا ترخیص شده است. 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران با اعلام این خبر گفت که این ۱۲۰۰ راس دام سبک که دو شب گذشته در چند دستگاه تریلر حمل و به گمرک آستارا آمده بود ثبت سفارش و سایر مدارک و مجوزهای واردات را داشت ، اما کد رهگیری بانک جهت تامین ارز برای آن صادر نشده بود. 

وی افزود: با وجود الزامی که برای صدور کد رهگیری بانک جهت ترخیص کالا وجود دارد، با توجه به اینکه این دام ها زنده بودند و احتمال تلفات وجود داشت گمرک نسبت به ترخیص فوری آن اقدام کرده است.

این در حالی است مدتی پیش سه راس گورخر توسط باغ وحش صفادشت به گمرک بازرگان وارد شد اما حتی ثبت سفارش معتبر به عنوان مجوز  واردات از سوی وزارت صمت را نداشت و یا کد رهگیری بانک جهت تامین ارز برای آن صادر نشده بود و امکان ترخیص فراهم نبود ولی بعد از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های مربوطه ترخیص شدند ولی بعد از آن یک راس تلف شد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *