اهم اخبار

تلاش برای احیای سازمان پنبه و دانه‌های روغنی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از انجام تلاش ها برای احیاء سازمان پنبه و دانه های روغنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ علیرضا مها جر در حاشیه جلسه الگوی کشت که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محصولاتی که می توانیم در کشور به خودکفایی برسیم، محصول پنبه است اما متاسفانه امسال با واردات مقدار قابل توجهی از این محصول مواجه بوده ایم.

وی گفت: در گذشته، پنبه یکی از محصولاتی بوده که بعد از نفت بیشترین صادرات را داشته است اما هم اکنون تبدیل به یک کشور وارد کننده در این محصول شده ایم.

مهاجر با اشاره به اینکه در صنعت نساجی کشور ۵ حلقه وجود دارد، افزود: دو حلقه کشاورزان و کارخانجات پنبه پاک کنی در کنترل وزارت جهاد کشاورزی است اما حلقه های نخ ریسی، پارچه بافی و صنعت پوشاک در کنترل این وزارتخانه نیستند.

وی با بیان اینکه عواملی همچون دستیابی به پنبه ارزان تر توسط کارخانه های پارچه بافی موجب شد تا واردات پنبه انجام شود، ادامه داد: اگر نتوانیم بین ۵ حلقه مذکور تعادل ایجاد کنیم، این مشکل حل نمی شود.

وی تاکید کرد: واردات پنبه سبب شد تا امسال قیمت پنبه به شدت کاهش یابد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت پنبه طی سال جاری ۱۷ درصد و میزان تولید این محصول تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. تاکنون ۸۰ درصد از پنبه های کشت شده در مزارع برداشت شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *