اهم اخبار

تولید عسل در کردستان ۳۰ درصد افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان تولید عسل استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، فرزاد معاونی با اشاره به انجام سرشماری زنبورستان های استان در تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهر امسال، از رشد مطلوب تولید عسل و تعداد کلنی در زنبورستان های استان خبرداد و افزود: براساس این سرشماری، ۲۷۸ هزار کلنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۷ درصد آن مدرن و سه درصد آن بومی است.

وی با اعلام اینکه امسال ۲ هزار و ۴۳۵ تن عسل در استان تولید شد، گفت: ۲ هزار و ۴۱۵ تن آن مربوط به کلنی های مدرن و ۲۰ تن هم مربوط به کلنی های بومی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه میانگین تولید عسل در کلنی های مدرن استان ۸.۶ کیلوگرم و در کلنی های بومی ۲.۹ کیلوگرم بود، یادآور شد: هفت هزار و ۲۱۳ زنبورستان در استان وجود دارد که نسبت به پارسال ۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از لحاظ تعداد کلنی بیشترین آمار به ترتیب مربوط به شهرستان های سنندج، دیواندره، کامیاران و مریوان و از نظر تولید هم بیشترین میزان مربوط به شهرستان سقز بود.

معاونی با اشاره به اینکه امسال ۲۵۷ کیلوگرم ژل رویال هم در استان تولید شد، گفت: یکی از طرح های استان توسعه زنبورداری است که چندین سال است آن را دنبال می کنیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *