اهم اخبار

جمشید مغازه ای: قیمت شکلات تا پایان ماه رمضان تغییری ندارد/ افت ۳۰ درصدی تقاضا برای خرید شکلات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: با وجود افزایش هزینه های تولید، قیمت شکلات تا پایان ماه مبارک رمضان تغییری ندارد.

جمشید مغازه ای دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش های پیش روی صنعت شکلات اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه ها در خصوص تامین روغن پالم مشکلات متعددی دارند که با برگزاری جلسات مختلف درصدد حل و فصل آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه کماکان مشکلات تامین شکر پابرجاست، افزود: با افزایش قیمت شکر تاحدودی مشکلات توزیع نسبت به گذشته مرتفع شده است.

مغازه ای با اشاره به اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت شکلات نداریم، بیان کرد: علی رغم افزایش قیمت گندم از یک هزار و ۸۵۰ به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، شکر از ۴ هزار و ۵۰ به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، نایابی روغن پالم و نوسان سایر قیمت مواد اولیه وارداتی و تاثیر گذاری بر قیمت تمام شده تولید، اما کارخانه ها تا بعد از ماه مبارک رمضان برنامه ای برای افزایش قیمت ندارند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ تمام شده شکلات حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار شکلات بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا، کاهش قدرت خرید و قرار گرفتن کالا به عنوان محصول لوکس در سبد خانوار تقاضا ۲۰ تا ۳۰ درصد در بازار افت کرده است، به همین‌خاطر با احتیاط بیشتری باید افزایش قیمت داده شود.

دبیر انجمن بیسکویت،شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه صادرات کماکان در حال انجام است، بیان کرد: در حال حاضر صادرات به عراق به کندی در حال انجام است، اما با گسترش ویروس کرونا مرز کشورهای ترکمنستان، افغانستان و پاکستان بسته شده است.

مغازه ای در پایان مجموع ارز آوری صادرات شیرینی و شکلات سال گذشته را ۴۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سال گذشته صادرات به سبب شیوع مسئله کرونا نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود کاهش یافت و رونق صادرات به مسئله قیمت و رقابت با دیگر کشورها بستگی دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *