اهم اخبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی: ضرورت ایجاد سقف رقابت برای فروش ماده اولیه تولید بطری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پیمان فروهر از افزایش قیمت پت (ماده اولیه تولید بطری) و تاثیر آن بر قیمت آب بسته بندی خبر داد و گفت که اگر در بورس برای فروش این محصول سقف رقابت قائل شوند، این مشکل تا حدودی رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ پیمان فروهر با بیان اینکه قیمت پت (ماده اولیه تولید بطری) از آذر ماه تاکنون ۱۳۷ درصد افزایش یافته، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو پت در بورس به ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان رسیده است، چرا که در این فصل مصرف پت بیشتر می‌شود و عرضه کمتر از تقاضا است.

وی همچنین با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش قیمت پت نداشتن سقف رقابت در بورس است، تصریح کرد: چون برای پت در بورس سقف رقابت قائل نشدند، به افزایش قیمت دامن زده می‌شود. به عبارت دقیق‌تر تولیدکنندگان با هم رقابت می‌کنند و چون سقف تعریف نشده، قیمت افزایش پیدا می‌کند. اما اگر سقف تعریف شود این اتفاق نمی‌افتد. این نقص در روش فروش محصول است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در پاسخ به اینکه آیا این وضعیت روی قیمت آب بسته بندی تاثیر داشته، گفت: پت سهم ۵۰ تا ۵۵ درصدی در قیمت تمام شده آب بسته‌بندی دارد، بنابراین روی قیمت این محصول اثر می‌گذارد.

فروهر با بیان اینکه تولیدکنندگان در حال مذاکره با سازمان حمایت برای افزایش قیمت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مستندات قیمت در حال جمع آوری است و هنوز به جمع بندی نرسیده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته روی ظرفیت سنجی واحدها و جداسازی واحدهای فعال و دارای مجوز سخت‌گیری شده، گفت: ای کاش این سخت‌گیری درباره موضوع رقابت هم انجام شود.

وی افزود: درخواست ما این است سازمان حمایت همانطور که روی محصولات نهایی نظارت سختگیرانه دارند، روی مواد اولیه و صنایع بالادستی هم همین نظارت اعمال شود. نمی‌توان انتظار داشت تولیدکننده مواد اولیه را با قیمت‌های بالا بخرد و برای تغییر قیمت با چالش مواجه شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *