اهم اخبار

در دو ماهه نخست امسال؛ کاهش ۱۲ درصدی ارزش واردات نهاده‌های دامی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ارزش واردات نهاده‌های دامی به ۶۵۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی ، به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (آوندا)، ارزش واردات نهاده‌های دامی در دو ماهه نخست سال گذشته ۷۴۱ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار بوده که در سال جاری کاهش ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

براساس این گزارش، در دو ماه نخست سال جاری بیش از دو میلیون ۵۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی وارد شده است که در مقایسه با واردات بیش از دو میلیون و ۵۳۷ هزار تنی نهاده‌های دامی در سال گذشته کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

آمار‌های واردات نهاده‌های دامی به تفکیک نشان می‌دهد که در دو ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۸۵ هزار تن ذرت به ارزش ۴۲۲ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۵۰۷ هزار تنی ذرت به ارزش ۳۷۱ میلیون و ۴۰ هزار دلار در دو ماه ابتدایی سال گذشته به لحاظ ارزشی رشد ۱۴ درصدی و به لحاظ وزنی رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، در دو ماه نخست امسال ۳۸۷ هزار و ۸۳۰ تن جو به ارزش بیش از ۹۳ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار وارد کشور شده است. مقایسه این آمار با واردات ۴۷۴ هزار و ۸۰۰ تنی جو به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری در دوره مشابه سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی ارزشی و ۲۵ درصدی وزنی را نشان می‌دهد.
در دو ماه ابتدایی سال گذشته ۵۵۵ هزار و ۲۴۰ تن کنجاله سویا به ارزش ۲۴۴ میلیون و ۹۹۰ هزار دلار به کشور وارد شده است.

مقایسه آمار واردات کنجاله سویا در دو ماهه نخست امسال با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که واردات این کالا با تجربه کاهش ۳۷ درصدی به لحاظ وزنی و ۴۴ درصدی به لحاظ ارزشی به بیش از ۳۴۷ هزار تن به ارزش ۱۳۶ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار رسیده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *