اهم اخبار

رئیس اتاق بیرجند: کمک به چابک‌سازی دولت با تفکیک وزارت صمت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محسن احتشام می گوید: اولویت جداسازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت توسط مجلس شورای اسلامی و دولت، کارشناسی و از ضروریات می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس محسن احتشام، کارآفرین و صادرکننده نمونه ملی کشور در پاسخ به سئوال پایگاه خبری تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین” در خصوص ارزیابی وی از بحث تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت گفت: ادغام دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی از ابتدا کار مطالعه شده و کارشناسی بر اساس مشخصات دوران و عصر حاضر نبود.

این کارشناس ارشد مدیریت صنعتی افزود: عصر یا دوران حاضر دوران پست مدرن یا به عبارتی فراتر از مدرن نام دارد. سازمان‌های عصر پست مدرنیسم یا دوران فراصنعتی مشخصات بارزی دارند تا بتوانند سریع به تغییر و تحولات محیطی خود در داخل و خارج واکنش نشان دهند و تغییر کنند. از برجسته ترین آن می‌توان به چند مورد اشاره کرد :

۱-سازمان‌های این دوران سازمان‌های تخصصی هستند نه سازمان‌های عمومی

۲- ساختار سازمان‌های این دوران کوتاه یا Flat هستند.

۳- سازمان‌های با ساختار بلند یا tall دراین دوران جایگاهی ندارند.

۴- سازمان‌های این دوران باید از تکنولوژی روز برخوردار و فوق تخصصی و یاد گیرنده  باشند تا بتوانند ماموریت و اهداف خود را تحقق ببخشند.

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن با بیان اینکه اکنون شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای است که در عین نیاز به توسعه صنعتی به توسعه بازرگانی و صادرات نیز احتیاج داریم، تصریح کرد: بر اساس آنچه قیاس شد نیاز به دو وزارتخانه تخصصی و چابک به نام وزارت صنعت و وزارت بازرگانی داریم، نه به یک وزارتخانه بلند و عمومی با نام وزارت صنعت، معدن و تجارت و چه خوب بود حتی وزارت معدن به صورت تخصصی جدا می‌شد.

رئیس هیئت مدیره گروه تیزپاک خراسان افزود: در شرایط حاضر جداسازی این دو وزارتخانه باید الویت مجلس محترم شورای اسلامی و دولت محترم باشد و این اتفاق از الویت‌های اقتصادی و اقدامی علمی و کارشناسی و ضروری می‌باشد.

این عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران در پایان گفت: گرفتن تصمیمات کارا و موثر موجب تحولات و رشد اقتصادی می‌شود. باید با اخذ تصمیمات علمی و مدیریتی شرایط استفاده هرچه بهتر و بیشتر از منابع عظیم خدادادی برای یک کشور توسعه یافته صنعتی فراهم گردد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تولیدآنلاین

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *