اهم اخبار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران:عمده‌فروشان هم ضرر می‌دهند/ خریدهای عمده مردم به شدت کاهش یافته است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رضا کنگری گفت: متاسفانه شاهد افت فراوان فروش در بازار هستیم؛ زیرا تورمی که امسال شاهد آن بودیم، سبب شده سفره مردم واقعا کوچک شود و قدرت خرید نیز بسیار پایین آمده است. و در چنین وضعیتی عمده‌فروشان هم ضرر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق اصناف تهران؛ رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تصریح کرد: تا پیش از این خرید در بازار بنکداران به صورت عمده بود؛ اما اینجا هم شاهد خرید با حجم های بسیار کم هستیم.

وی درباره وضعیت نرخ ها در این بازار تاکید کرد: افزایش نرخ ها تحت تاثیر نوسان قیمت ارز حجم خرید مردم را به شدت تغییر داده است.

کنگری با بیان اینکه عمده‎فروشان با کاهش شدید فروش مواجه شده اند، افزود: تعریف خرید عمده برای مردم دستخوش تغییر شده است؛ چرا که اغلب مردم حقوق ثابت می گیرند و در دوره نوسان قیمت ها مجبور می شوند خرید خود را کاهش دهند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تاکید کرد: متاسفانه شاهد افت فراوان فروش در بازار هستیم زیرا تورمی که امسال شاهد آن بودیم، سبب شده تا سفره مردم واقعا کوچک شود و قدرت خرید نیز بسیار پایین آمده است؛ تا پیش از این خرید در بازار بنکداران به صورت عمده بود؛ اما اینجا هم شاهد خرید با حجمه ای بسیار کم هستیم.

وی اظهار کرد: اکثریت اقشار جامعه جزء حقوق بگیران ثابت هستند و در مقابل، تورم سبب کاهش توان خرید شده است.

کنگری در پاسخ به این پرسش که آیا رکود عمیق این بازار سبب درخواست ابطال پروانه کسب و به اصطلاح جمع کردن واحدهای صنفی شده است؛ گفت: خوشبختانه تاکنون چنین موردی رخ نداده؛ اما همکاران ما وضعیت خوبی ندارند و دچار رنج فراوان ناشی از رکود عمیق و تورم بالا شده اند. همچنین بحث های مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده و تراکنش های بانکی سبب نارضایتی فراوان شده و امید است مذاکرات ما با مسئولان به نتیجه برسد.

سرویس خبری:صنعت غذا

منبع: اتاق اصناف تهران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *