اهم اخبار

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ داران و مواد پروتئینی تهران: تمام سوپر مارکت ها باید مجهز به نرم افزار فروش و دستگاه بارکد خوان باشند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

داود فکوری با اشاره به اینکه کسب وکار سوپر مارکت ها در یک حالت نسبی قرار دارد اذعان کرد: واحدهای صنفی باید از نظر نرم افزار و سخت افزار ارتقاء یابند. همه سوپرمارکت ها باید نرم افزار فروش و دستگاه بارکد خوان داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، داود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ داران و مواد پروتئینی تهران خرین وضعیت کسب وکار صنف متبوع خود در سال ۱۴۰۲ را اینگونه شرح داد: در پنج ماه گذشته کسب و کار سوپرمارکت داران در یک وضعیت نسبی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوپرمارکت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری خانوارها را عرضه می کند و مردم ناچار به تهیه آنها هستند، نمی توان گفت که در صنف ما رکود وجود دارد. اما در مقایسه با سال قبل میزان فروش به دلیل گران شدن کالاها و کاهش قدرت خرید مردم پایین آمده است.

اخذ تاییدیه بهداشت مشکل بزرگ متقاضیان پروانه کسب

فکوری سپس به موضوع بهداشت اشاره کرد و گفت: ۱۶ اتحادیه برای اخذ پروانه کسب احتیاج به تاییدیه سازمان بهداشت دارند و اتحادیه ما یکی از آنهاست. ضوابط سخت سازمان بهداشت و همچنین ایرادات احتمالی بازرسان آن، گرفتن صلاحیت بهداشتی را برای متقاضیان سخت کرده و این بزرگترین مشکل متقاضیان پروانه کسب در اتحادیه ماست.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ داران و مواد پروتئینی تهران سپس به بیان چالش های صنف خود پرداخت و گفت: مشکلات که زیاد است. یکسری از مشکلات به صنف و اتحادیه مربوط می شود که سعی و تلاش خود را برای رفع آنها بکار بسته ایم. یکی از این مشکلات ارتقای سیستم نرم افزار و سخت افزار واحدهای صنفی عضو اتحادیه است.

وی ادامه داد: تمام سوپرمارکت ها باید نرم افزار فروش و دستگاه بارکد خوان داشته باشند. همچنین در آینده به سامانه مودیان مالیاتی متصل باشند. در این که اعضای اتحادیه باید به روز شوند شکی نیست. برای تحقق این امر اعضاء باید آموزش لازم در زمینه های امور مالیاتی، بالا بردن کسب وکار و مسائل صنفی را دریافت کنند و

این نیازمند زمان نسبتا طولانی است.

سازمان امور مالیاتی، امسال مالیات اصناف را چند برابر افزایش داد

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ داران و مواد پروتئینی تهران افزود: یکسری دیگر از مشکلات به سازمان ها و ارگان های مختلف مربوط می شود که در روند کاری با آنها در تماس هستیم. سازمان امور مالیات کشور یکی از آنها است که امسال مالیات اصناف را چند برابر افزایش داده و باعث نارضایتی کسبه شده است.

فکوری با بیان اینکه امروزه آموزش رکن مهم و مورد نیاز اصناف است و باعث رشد و اعتلای کسبه می شود خاطرنشان کرد: اگر واحد های صنفی به طور مرتب حداقل یک بار در سال توسط اتحادیه ها و اتاق اصناف آموزش ببیند قطعا خیلی از مشکلات اتحادیه و کسبه حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: آموزش ها باید در زمینه مالیاتی، قوانین نظام صنفی، قوانین تامین اجتماعی و کار صورت گیرد. عدم آشنایی و جهل به قوانین تعدادی از کسبه را مجبور به پرداخت مالیات سنگین کرده است. آموزش این مسائل بزرگترین کمک به واحدهای صنفی از طرف اتحادیه ها و اتاق اصناف است.

ضرورت آزادی واردات برای ایجاد رقابت برای برخی اقلام

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ داران و مواد پروتئینی در ادامه بیان کرد: تمام اقلام عرضه شده در سوپرمارکت ها داخل کشور تولید می شود و واردات این کالاها ممنوع است. کالاهای خارجی که در بعضی از سوپر مارکت ها عرضه می شود از مبادی غیر قانونی وارد می گردد و بازرسان وزارت صمت می توانند با آنها برخورد کنند. ولی نکته مهم و قابل تامل این است که در بعضی از کالاها مانند آبمیوه و نوشیدنی ها یا شکلات ها، تولیدکنندگان داخلی به جز تعدادی محدود، هنوز توان رقابت با نمونه های خارجی را ندارند.

فکوری تصریح کرد: اگر واردات این اقلام به کشورآزاد باشد، رقابت ایجاد می شود و تولیدکنندگان داخلی ناچار به ارتقای تولیدات خود می شوند. این ارتقاء در تولید، اول باید در بسته بندی صورت گیرد. امروزه در صنعت

غذایی بسته بندی حرف اول را در تولید می زند. بسته بندی کالا توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده و او را ترغیب به خرید می کند. بعد از آن کیفیت بالای کالا، مصرف کننده را به خرید مکرر آن محصول تشویق می کند./ اتاق اصناف تهران

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *