اهم اخبار

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران عنوان کرد:سرانه مصرف تخم‌مرغ به ۱۵ کیلو رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور ۱۵ کیلو است اعلام کرد که قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ برای مرغداران ۴۳ هزار تومان بوده و این در حالیست که تخم‌مرغ در بازار با قیمت‌های پایین تر خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی،ناصر نبی پور ، با بیان اینکه دولت قیمت جدیدی برای تخم‌مرغ اعلام نکرده و بازار قیمت‌ها را تغییر داده‌ است، گفت: در ۱۰  تا ۱۵ روز گذشته قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته و به ۳۸ هزار  و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: وقتی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۳۸ هزار تومان باشد هر شانه ۳۰ عددی از آن با احتساب هزینه‌های جانبی باید بیش از ۹۰ هزار تومان باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اضافه کرد: برای ما نیز این سوال پیش آمده است که چرا دولت قیمت تخم‌مرغ را تغییر نمی‌دهد. مساله این است که وقتی قیمت‌ها آزاد شده قیمت کالاها نیز باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی تصریح کرد:امروزه قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران ۴۳ هزار تومان است و مرغدار باید با احتساب سود ۴۸ هزار تومان بفروشد.

نبی‌پور با بیان اینکه روزانه ۳۲۰۰تن تخم‌مرغ و ماهانه بیش از ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، گفت: تا شب عید ۵۰ تا ۶۰ هزار تن مازاد تخم‌مرغ خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: مصرف تخم مرغ بالاتر رفته است و سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور به ۱۵ کیلو رسیده، زیرا تخم‌مرغ ارزانترین پروتئین است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *