اهم اخبار

راهکار فیلیپین برای جلوگیری از بحران غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس‌جمهور فیلیپین قول داد که برای تقویت تولید برنج و ذرت کشورش، به دنبال کاهش وابستگی به واردات و جلوگیری از آسیب‌دیدگی شدید از بحران غذایی که اکنون در سراسر جهان است، آنچه را که لازم است انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ فردیناند مارکوس جونیور که هفته گذشته به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد و خود را به عنوان وزیر کشاورزی منصوب کرد، گفت که فیلیپین، دومین واردکننده بزرگ برنج در جهان، اکنون در وضعیت نامناسبی نسبت به تامین موادغذایی خود قرار دارد.

مارکوس در زمانی به قدرت رسید که تورم در بالاترین حد خود در بیش از سه سال گذشته بود و جهان با محدودیت عرضه موادغذایی مواجه است که ناشی از درگیری بین صادرکننده عمده غلات روسیه و اوکراین است.

مارکوس گفت که دولت مقرون به صرفه‌بودن قیمت مواد غذایی را تضمین خواهد کرد. مارکوس برای اطمینان از کفایت و مقرون به صرفه بودن غذا در درازمدت، وعده کمپین خود را برای «بازسازی زنجیره ارزش ما» در دوره ۶ ساله خود، برای کاهش وابستگی به واردات موادغذایی تکرار کرد.

او همچنین به دنبال بازنگری در قانون تعرفه‌گذاری برنج در سال ۲۰۱۹ بود که با حذف سهمیه سالانه خرید و محدود کردن نقش دولت در تجارت برنج به تضمین عرضه در مواقع اضطراری، درهای فیلیپین را بیشتر به روی واردات باز کرد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *