اهم اخبار

رکود اقتصادی بیخ گوش ۱۹ کشور حوزه یورو/ افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی دراروپا

بدون دیدگاه

روزنامه آلمانی از افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در اروپا خبر داد و اعلام کرد این موضوع، سیاستمداران اروپایی را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، روزنامه آلمانی هندلز بلات در گزارشی از افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در اروپا خبر داده و تاکید کرده است که رشد قیمت مواد غذایی در اروپا به حدی است که سیاستمداران کشورهای مختلف اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است.

این روزنامه آلمانی اعلام کرده است که فشار افزایش مواد غذایی به حدی است که در بسیاری از کشورهای جنوب اروپا، دولت ها برای کنترل و محدود کردن افزایش قیمت مواد غذایی مجبور شده اند دست به  اقدامات بی سابقه ای بزنند.

حتی سیاستمداران اروپایی در راستای اجرای برنامه ها و سیاست های جدید از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ می‌خواهند که داوطلبانه قیمت‌ها را پایین نگه دارند.

روزنامه آلمانی هندلز بلات تاکید کرده است که تاثیر افزایش مواد غذایی بر مناسبات سیاسی کشورها هم تاثیر داشته به طوری که در یونان، دولت محافظه کار میتسوتاکیس در تلاش است تا تورم را در آستانه انتخابات بهار مهار کند.

افزایش تورم در کشور یونان جهش زیادی داشته به طوری که اداره آمار دولتی یونان در ماه سپتامبر افزایش قیمت مصرف کننده را ۱۲ درصد اعلام کرد که برای یک ماه رقم بی سابقه ای است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: هندلز بلات

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *