اهم اخبار

سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری آمریکا و امارات برای مقاوم‌سازی کشاورزی در برابر تغییرات آب و هوایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر کشاورزی آمریکا اعلام کرد که بایدن می‌خواهد برای توسعه کشاورزی هوشمند به کمک امارات ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که امارات و آمریکا به دنبال جذب ۴ میلیارد سرمایه‌گذاری دیگر در راستای مقاوم‌سازی کشاورزی در برابر تغییرات آب و هوایی و کاهش تولید آلاینده‌های هستند.

دو کشور در اجلاس مقابله با تغییرات آب و هوایی ماه نوامبر سال گذشته پروژه ابتکار در کشاورزی برای آب و هوا را‌‌‌‌‌‌‌‌ کلید زدند و می‌خواهند بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دولتی و غیردولتی جذب کنند.

توماس ویلسک، وزیر کشاورزی آمریکا گفت: این پروژه حالا می‌خواهد ۸ میلیارد دلار در حوزه کشاورزی هوشمند تا پیش از برگزاری نشست آتی در ماه نوامبر سال جاری در مصر انجام دهد.

وی که قرار است به زودی به دبی سفر کند تاکید کرد ما معتقدیم که باید هدف‌گذاری بزرگ‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم. بر همین اساس ۴ میلیارد دلار دیگر نیز قرار است جذب سرمایه شود.

وی ادامه داد: بایدن به عنوان رئیس جمهور می‌گوید: تا پیش از برگزاری نشست پیش رو ۸ میلیارد دلار باید تامین مالی کنیم.

گفته می‌شود ۱۴۰ مشارکت‌کننده از این طرح حمایت کرده‌اند و توافق کرده‌اند تا سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای تحقیقات مرتبط با کشاورزی هوشمند جذب کنند. قرار است امارات و آمریکا هر کدام یک میلیارد دلار و دولت‌های دیگر هم ۱٫۸ میلیارد دلار در کنار ۲۰۰ میلیون دلار دیگر موسسات غیردولتی در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *