اهم اخبار

طبق اعلام رسمی؛ فروش هر ۴۵۰ گرم شیرخشک؛ ۵۰ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

آخرین گزارش‌های رسمی از بازار شیرخشک از افزایش حدود ۲۷ درصدی قیمت و فروش تا ۵۰ هزار تومانی هر قوطی ۴۵۰ گرمی آن حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، بررسی گزارش از مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت کالاهای خوراکی در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت هر قوطی ۴۵۰ گرمی شیرخشک از متوسط حدود ۳۶ هزار تومان در فروردین پارسال به ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان در همین ماه در سال جاری افزایش پیدا کرده است، بر این اساس شیرخشک نسبت به پارسال ۲۶.۹ درصد گران شده است.

هر قوطی شیرخشک در اسفند سال گذشته به طور متوسط ۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان فروش رفته و در فروردین سال جاری تا ۵۰ هزار تومان هم قیمت خورده است.

 شیرخشک از جمله اقلامی است که بخشی از آن در لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد. در سال گذشته در رابطه با تامین ارز آن به خصوص مواد اولیه به دلیل تغییر گروه کالایی با موانعی مواجه بود، این در حالی است که این کالا از گروه یک که مشمول ارز ۴۲۰۰ است به گروه دو و حتی در مقطعی ۲۷ منتقل شده و دستگاه ‌های ذیربط از جمله  وزارت بهداشت و وزارت صمت در مورد آن اختلاف نظر داشتند.

در مدت اخیر نیز جریان ترخیص شیرخشک های رژیمی اطفال مورد توجه قرار گرفت که چند محموله با مجموع  یک میلیون قوطی که از بهمن پارسال تا فروردین امسال وارد گمرک شده بود به دلایلی از جمله عدم تائید ثبت سفارش از سوی سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت تا اینکه در هفته گذشته اعلام شد حدود ۱۲۰ هزار قوطی ترخیص و مابقی همچنان در گمرک مانده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *