اهم اخبار

قاچاق دام در حال انجام است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم اکنون قاچاق دام از سمت پیرانشهر و کردستان به سمت عراق در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر ملکی گفت: در شرایط کنونی صادرات دام از یک سو و قاچاق دام از سوی دیگر منجر به نوسانات قیمت در بازار شده است.

او قیمت کنونی هر کیلو دام در میادین تهران را ۹۰ تا ۹۳ هزار تومان و شهرستان ها ۸۷ تا ۸۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان جلوی قاچاق و صادرات دام را نگیرند، التهابات قیمت در بازار استمرار خواهد داشت.

ملکی می‌گوید: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۲۰۰ تا ۲۰۵ هزار تومان به مغازه دار و ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان مصرف کننده عرضه می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم اکنون چوبداران دامی برای خرید و عرضه به بازار پیدا نمی کنند چرا که دامداران بدنبال افزایش مجدد قیمت هستند.

به گفته او، صادرات دام از سمت کرمانشاه به دبی، کویت و قطر و قاچاق از سمت پیرانشهر و کردستان به عراق  در حال انجام است که این موضوع در کنار مشکلات تردد ناشی از بارندگی موجب شده قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان افزایش یابد‌.

ملکی گفت: با توجه به نوسانات قیمت دام و گوشت در بازار از پشتیبانی امور دام‌ تقاضا داریم که به منظور کاهش التهابات گوشت اقدام به عرضه ذخایر خود در بازار کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *