اهم اخبار

/لایحه بودجه ۹۷/کاهش ۱۹۳ درصدی درآمدهای کشاورزی!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

درآمد بخش کشاورزی از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی در سال آینده مشخص شد. بر این اساس حدود ۴۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بخش‌های مختلف برآورد شده که نسبت به تعداد و میزان ردیف‌های درآمدی تعریف شده در لایحه بودجه امسال بیش از ۱۹۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، وزارت جهاد کشاورزی ۴۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی در بخش‌های مختلف کسب می‌کند که عمده آن مربوط به طرح‌های منابع طبیعی، مابه‌التفاوت کالاهای وارداتی کشاورزی، عوارض واردات میوه، سبزیجات و سموم کشاورزی و … است.

در لایحه بودجه سال آینده‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده، بخش‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، درآمدهایی برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی دارد که در قسمت‌های مختلف تعریف شده است.

بیشترین درآمدی که وزارت جهاد کشاورزی از این محل دریافت می‌کند مربوط به درآمد حاصل از اخذ مابه‌التفاوت از واردات کالاهای کشاورزی است که به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. البته برای بهره مالکانه و حق بهره‌برداری طرح‌های منابع طبیعی و انتفاع و تغییر نمایندگی اراضی ملی و دولتی نیز دولت همین میزان درآمد را برای وزارت جهاد کشاورزی تعریف کرده است.

درآمد حاصل از اخذ عوارض واردات میوه، سبزیجات و سموم کشاورزی نیز سهم بالایی دارد که به ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد. البته منابع حاصل از ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و منابع حاصل از فروش سهام و سهم‌الشراکت  شرکت‌های دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی هم در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که برای هر کدام ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی از عوارض واردات گوشت قرمز و مرغ نیز می‌تواند تا ۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

درآمد هفت میلیارد تومانی حاصل از قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید و ماده ۱۲ قانون نظام جامع دام‌پروری و عوارض ۲۰ میلیارد تومانی واردات سموم، داروهای دامپزشکی آماده مصرف و واکسن‌های طیور، به همراه منابع ۱۰۰ میلیون تومانی حاصل از واگذاری اراضی برای اسکان عشایر، منابع دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی حاصل از فروش فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت سنگواره‌ای (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا و درآمد ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی حاصل از فروش کالاهای کشاورزی از دیگر درآمدهای بخش کشاورزی بوده که در جدول شماره ۵، قسمت‌ دوم لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به آن اشاره شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *