اهم اخبار

ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی جوابگوی نیاز کشور است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی تامین نیاز بازار داخل و ذخایر استراتژیک است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فروغی گفت: با توجه به سرانه مصرف مرغ، جوجه ریزی ماهانه ۱۱۰ میلیون قطعه مرغ بدون احتساب ذخایر استراتژیک و ۱۳۰ میلیون قطعه با احتساب نیاز بازار داخل و ذخایر استراتژیک جوابگو است.

به گفته او، مسئولان به بهانه نوسان قیمت گوشت قرمز به دنبال جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای و سرکوب قیمت مرغ هستند، درحالیکه این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

فروغی ادامه داد: با احتساب جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه‌ای و متوسط وزن ۲.۵ کیلوگرمی مرغ، ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن مرغ در کشور تولید می‌شود که با جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه، میزان تولید به بیش از ۳۰۰ هزارتن می‌رسد که این رقم مازاد بر نیاز کشور است.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی افزود: با توجه به افزایش تولید مرغ، نیازی به عرضه مرغ منجمد یا واردات مرغ گرم نداریم و نمی‌دانیم مسئولان وزارت جهاد چرا این سیاست ها را اعمال می‌کنند.

او گفت: در شرایط کنونی قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده بالای ۷۰ هزار تومان است، درحالیکه مرغدار با نرخ ۵۵ تا ۵۶ هزارتومان عرضه می‌کند که استمرار این سیاست‌ها منجر به حذف مرغداران از گردونه تولید می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *