اهم اخبار

محسن امینی: دومین اجلاس بین المللی تجارت غذا، ۲۰ خرداد برگزار می شود

بدون دیدگاه

نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران ضمن تاکید بر اهمیت امنیت غذایی، برگزاری دومین اجلاس بین المللی تجارت غذا را در در راستای معرفی ظرفیت ها و جایگاه ایران در زنجیره تامین امنیت غذایی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محسن امینی با بیان این مطلب که دومین اجلاس تجارت غذا در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ و همزمان با نمایشگاه بین المللی آگروفود ایران برگزار می شود، محورهای این نشست را ” معرفی ظرفیت های ایران در تولید و صادرات و بیان فرصت ها و مزایای سرمایه گذاری در صنایع کشاورزی، غذایی و تبدیلی ایران ” عنوان کرد.

بر اساس اظهارات محسن امینی، این اجلاس به همت کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران و با همکاری سازمان توسعه تجارت، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، اجرا می شود.

دبیر دومین اجلاس بین المللی تجارت غذا تصریح کرد: در این رویداد تلاش می کنیم با گردهم آوردن تولیدکنندگان پیشرو مواد غذایی ایران، مقامات دولتی و تجار خارجی، فرصتی را برای تبادل ایده ها و بینش ها، ایجاد ارتباطات و مشارکت های جدید فراهم آوریم.

او در ادامه گفت: کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران با برگزاری دومین اجلاس تجارت غذا در صدد ایجاد تعامل علمی و تخصصی میان دست‌اندرکاران این حوزه‌ و فعالان بخش خصوصی است. از سویی ایجاد انگیزه و فعال شدن این صنعت مهم را دنبال می‌کند. چراکه با توجه به شرایط جهان، امنیت غذایی یکی از مباحث مهم دنیا است و باید برای آن استراتژی دقیق و مشخصی داشته باشیم.

امینی خاطرنشان کرد: اولین دوره این رویداد در سال ۱۴۰۱ به میزبانی اتاق ایران به اجرا درآمد و توانست از طریق برگزاری ۲۶ پنل و نشست تخصصی، میزبان بیش از ۱۰۰۰ نفر از فعالان بخش خصوصی در صنعت غذا باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *