اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی: ضرورت خرید روزانه ۷۰۰ تن مرغ مازاد از سطح بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حبیب اسدالله‌نژاد گفت: با توجه به مازاد تولید در واحدهای مرغداری، روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن مرغ باید از سطح بازار جمع آوری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب اسداله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به مازاد تولید، مرغ با قیمت کمتر از نرخ مصوب به کشتارگاه ها عرضه می شود.

به گفته او ، روزانه پشتیبانی امور دام حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن از مازاد تولید مرغداران را باید خریداری و عرضه مرغ منجمد را متوقف کند تا قیمت مرغ به نرخ مصوب برسد.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۲۸ تا ۳۱ هزار تومان، ران مرغ ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان، سینه ۶۰ هزار تومان و فیله مرغ ۶۵ هزار تومان است.

 اسداله نژاد می گوید: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که با وجود کاهش مصرف و قدرت خرید خانوار، بخشی مازاد بر نیاز است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش هزینه های شیرینگ پک، انجماد و بسته بندی، پشتیبانی امور دام مقداری قیمت خرید مرغ از مرغداران را باید افزایش و پرداخت ها را به موقع انجام دهد.

مسئولان پشتیبانی امور دام اعلام کرده اند که روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز مرغداران خریداری می شود، درحالیکه طبق گفته مسئولان انجمن و تشکل های تولیدی  با توجه به مازاد تولید صادرات جوجه های مازاد و تخم مرغ نطفه دار در دستور کار باید قرار گیرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *