اهم اخبار

مدیرعامل شرکت درین پودر”کالین” در گفت‌وگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: افت صادرات لبنیات در سال جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طالب اسلامی می‌گوید: صادرات لبنیات در سال جاری شرایط مساعدی نداشت فقط در پایان سال صادرات کره حیوانی رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مدیرعامل شرکت درین پودر “برند کالین” در خصوص وضعیت صادرات لبنیات در سال جاری به خبرنگار ما گفت: سال ۱۴۰۲ برای صادرات به عراق به دلیل افزایش نرخ ارز در عراق ، ثابت بودن نرخ ارز در ایران و افزایش قیمت های ریالی سال خوبی نبود.

اسلامی بیان کرد: با افزایش قیمت شیر از اردیبهشت سال جاری برای منطقه آسیای میانه به دلیل دامپینگ بلاروس، نیمه اول سال شرایط مناسب نبود ولی هر چه به پایان سال نزدیک می شویم به ویژه صادرات کره حیوانی رشد داشته است.

وی گفت: افزایش نرخ روپیه در پاکستان، همچنین تمرکز کشور بلاروس بر این بازار و همزمان افزایش قیمت شیرخشک و تغییرات مرزی و گمرکی در آن کشور، صادرات را برای کشور ما با چالش‌هایی همراه کرده بود.

این فعال صنایع غذایی با بیان این مطلب که در مجموع سال ۱۴۰۲ سال خوبی از جهت صادرات لبنیات نبود، افزود: سال ۱۴۰۳ به شرط آنکه پیش فرض ما شرایط فعلی بازارها باشد برای عراق سالی بهتر، برای حوزه آسیای میانه به شرط حفظ شرایط فعلی بلاروس برای صادرات کره حیوانی سالی بهتر و حوزه شرق آسیا به شرط عدم افزایش نرخ دلار در ایران و تغییر کمتر قیمت شیرخام در سال ۱۴۰۳ سالی بهتر از ۱۴۰۲ پیش بینی می شود.

طالب اسلامی در نهایت خاطرنشان کرد: نرخ ارز در مبدأ و مقاصد، قیمت شیرخام، کشور بلاروس و شرایط گمرکی می تواند عوامل تعیین کننده برای سال ۱۴۰۳ باشد. همچنین برای ۱۴۰۳ همچون ۱۴۰۲ پیش بینی خوبی برای صادرات محصولات پودری نمی توان قائل بود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *