اهم اخبار

مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی سمیه : تجربه سال های مشابه مزین به نام تولید، نشانی از عزم سازمان های مختلف برای برنامه ریزی و تسهیل کسب و کار ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس مجید کلانتری داریان گفت: تا این لحظه که تجربه های سال های مشابه امسال که سال تولید بوده است نشانی از این عزم در آنها نبوده است و فقط رفته رفته عرصه را بر تولید کنندگان تنگ تر کرده اند

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”، مجید کلانتری داریان” مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی سمیه” در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر ارزیابی ایشان از نامگذاری شعار سال به نام “تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرینی” گفت: باید به این مسئله توجه کرد که چرا اشخاص باید وارد عرصه تولید شوند:

  1. آیا علاقه به ایجاد کار جدید است ؟ آیا علاقه به نوآوری وجود دارد ؟
  2. آیا درامد این کار از کارهای دیگر بهتر است ؟ بازده سرمایه گذاری بالایی دارد ؟
  3. آیا کار راحتی است ؟ ایا ایجاد یک واحد تولیدی سهل است ؟

هنگامی که اشخاص را به سرمایه گذاری در تولید یا کارهای دانش بنیان که نتیجه آن اشتغال زایی است تشویق می کنیم باید دلایلی که آنها وارد به این عرصه شوند را در نظر بگیریم که بتوانیم به پرسش های بالا پاسخ بدهیم .

کلانتری بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار شرایط محیط کسب و کار از قبیل سازمان ها و ارگان ها و نهادهایی که باید با آنها در ارتباط باشید مانند : اداره کار ، بیمه تامین اجتماعی ، سازمان امور مالیاتی ، محیط زیست ، سازمان استاندارد ، سازمان صمت ، مراجع قضایی و …هستند. باید دید که تا چه اندازه  سازمان های مذکور  در این رابطه برنامه دارند یعنی به آنها چه دستورات و بخشنامه هایی جهت تسهیل شرایط داده شده است ؟

این فعال بخش خصوصی و صنایع غذایی کشور افزود: تا این لحظه که تجربه های سال های مشابه امسال که سال تولید بوده است نشانی از این عزم در آنها نبوده است و فقط رفته رفته عرصه را بر تولید کنندگان تنگ تر کرده اند مانند سازمان بیمه تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی که فقط فشار را برای تحقق بودجه های اعلامی افزوده اند یا وضع قوانینی که نه تنها کمکی به تولید نمی کند بلکه یک نوع سنگ اندازی محسوب می شود.

مدیرعامل فراورده های غذایی سمیه گفت: به نظر من بیش از ۸۰ درصد محیط بر شرایط کاری یک واحد تولیدی تاثیر دارد و تاثیر منفی آن علاوه بر دلسرد کردن واحدهای فعلی ، اشتیاق اشخاص جدید به ورود را نیز می کاهد.

لذا پیشنهاد دارم در ابتدا باید تمامی افرادی که در محیط کسب و کار و تولید تاثیر می گذارند همراه با صنعتگران به تدوین بخشنامه ها و قوانینی بپردازند که به جذب سرمایه گذارها در این حوزه منجر گردد.

آنگاه خواهید دید که چقدر سرمایه گذار داخلی و خارجی برای این موضوع اقدام می کنند و اصلا لزومی ندارد آنها را تشویق نماییم چون خودشان تمایل به انجام آن را خواهند داشت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *