اهم اخبار

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: رسوب گندم در بندرامام به حداقل ممکن رسیده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امید جهان نژادیان از واردات یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم در چهار ماه نخست امسال به بندر امام خمینی خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به تدابیر اندیشیده شده رسوب گندم در بندر امام خمینی(ره) به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ امید جهان نژادیان با اشاره به واردات گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور اظهار کرد: واردات گندم مورد نیاز کشور طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده و سپس به وسیله کامیون و قطارهای باری به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این میزان گندم توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با هدف تامین و پایداری امنیت غذایی کشور سفارش و خریداری شده است.

جهان نژادیان ادامه داد: دو فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۱۴۰ هزار تن گندم نیز به تازگی وارد لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) شده‌اند و در چند روز آینده روند تخلیه آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تدابیر اندیشیده شده رسوب گندم در بندر امام خمینی(ره) به حداقل ممکن رسیده است و این کالا پس از وارد شدن به بندر به سرعت به نقاط مورد نظر حمل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در پایان گفت: با توجه به اینکه به دنبال آن هستیم که هزینه اضافی بر دولت تحمیل نشود، شرکت بازرگانی دولتی ایران حمل یکسره و بدون توقف غلات از بندر امام خمینی (ره) به سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *