اهم اخبار

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی: ممنوعیت واردات مرغ و تخم‌مرغ به کویت/ سفارت کویت در ایران روشنگری کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ به کویت خبر داد و اعلام کرد که نیاز است سفارت کویت در ایران روشنگری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ امین اسدی با بیان اینکه کویت به صورت موقت واردات مرغ و تخم مرغ را از ایران، فرانسه، بلژیک، پاکستان، بلغارستان به کشورش ممنوع کرده و به صورت رسمی نیز این موضوع به ما ابلاغ شده است، گفت: علت ممنوعیت واردات انواع ماکیان گوشتی و تخم گذار و همچنین تخم مرغ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عنوان شده است.

وی ادامه داد: البته این ممنوعیت شامل حال مرغ و تخم مرغی که در دمای بیش از ۷۰ درجه سانتی گراد فرآوری شده‌اند، ‌ نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه لازم است سفارت کویت در ایران روشنگری‌هایی را در این زمینه داشته باشد، افزود: کشور ما از لحاظ کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نسبت به کشورهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار دارد و آمار ابتلا و تلفات ناشی از این بیماری نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است و نیاز است که کویت علت این ممنوعیت را دقیقا مشخص کند.

وی در پایان گفت: با انجام اقدامات رصد و پایش، اکنون کشور عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است و نگرانی در این خصوص نداریم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منیع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *