اهم اخبار

ممنوعیت صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل شیلات خوزستان از ممنوعیت صید ماهی شوریده از امروز، ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ در صیدگاه‌های استان خوزستان و بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ فتح الله ابوعلی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان، صدور مجوز صید ماهی شوریده از امروز، سه شنبه ۱۷اسفندماه ۱۴۰۰ ممنوع و همچنین صید، حمل، تخلیه و بارگیری اینگونه در کلیه صیدگاه‌ها و بنادر صیادی استان‌های خوزستان و بوشهر از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدت یک ماه ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: این تصمیم، به دلیل آغاز فصل تخم‌ریزی اینگونه ماهی با ارزش، اتخاذ شده است تا به این ترتیب از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر با ارزش آبزیان جلوگیری شود.

ابوعلی ادامه داد: از دیگر اهداف این ممنوعیت، جلوگیری از انقراض اینگونه ماهی با ارزش و همچنین تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان است و مالکین شناورهای صیادی موظف هستند در زمان ممنوعیت صید، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های مرتبط اهتمام ورزند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماهی شوریده یکی از ماهیان تجاری و با ارزش اقتصادی با تقاضای زیاد برای مصرف است که در سال‌های اخیر به علت صید بی رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر، با روند کاهشی رو به رو بوده است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *