اهم اخبار

نظارت سازمان دامپزشکی بر عرضه دام در عید قربان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: مردم باید توجه کنند که پس از کشتار دام، گوشت را تا ۲۴ ساعت در یخچال و دمای صفر تا ۴ درجه نگه‌داری کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، علی بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت کشتار دام در روز عید قربان تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور در آستانه عید قربان در دو حوزه نظارتی در بخش عرضه و کشتار دام فعالیت می‌کند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور در تهران با ۲۸۵ نفر از دامپزشکان بر عرضه دام در عید قربان نظارت می‌کنند.

بابایی تاکید کرد: مردم باید توجه کنند که پس از کشتار دام ، گوشت را تا ۲۴ ساعت در یخچال و دمای صفر تا ۴ درجه نگه داری کنند و پس از آن استفاده شود.

این مقام مسئول در خصوص بیماری تب کنگو توضیح داد: این بیماری هیچ علائمی در دام ندارد  و افرادی که با  لاشه دام سر و کار دارند باید احتیاط لازم را داشته باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: افراد سعی کنند تا کشتار دام در خانه نداشته باشند و در مراکز بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی اقدام به قربانی کردن دام کنند.

قیمت هر کیلو دام زنده سبک، ۵۵ هزار تومان

در ادامه برنامه افشین دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور تصریح کرد: قیمت دام زنده سبک در تهران هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت مصوب  دام در میادین  بین ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است و به طور میانگین در استان ها با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور بیان کرد: همانطور که گفته شد ذبح دام باید در شرایط بهداشتی انجام شود و مردم باید از کشتار دام در منازل خودداری کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *