اهم اخبار

هشدار جدی فائو نسبت به کمبود جهانی کود شیمیایی/باز هم پای روسیه و اوکراین در میان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد که به دلیل توقف صادرات کود توسط کشورهای اصلی صادرکننده، جامعه جهانی با چالش مهمی روبرو خواهد شد و این مشکل بر برداشت محصول در سال ۲۰۲۳ تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از خبرگزاری تاس، ماکسیمو تورو، اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد که به دلیل توقف صادرات کود توسط کشورهای اصلی صادرکننده، جامعه جهانی با چالش مهمی روبرو خواهد شد و این مشکل بر برداشت محصول در سال ۲۰۲۳ تأثیر خواهد گذاشت.

وی گفت: اگر در یکی دو ماه آینده نتوانیم همه کودها را از کشورهای اصلی صادرکننده دریافت کنیم، با چالش مهمی روبرو خواهیم شد. و این چالش برای فصل برداشت بعدی یعنی سال ۲۰۲۳ خواهد بود، بنابراین نگرانی اصلی برای ما برای سال ۲۰۲۳ است.

بر اساس این گزارش، روسیه و بلاروس صادرکنندگان اصلی کودهای پتاس هستند.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که قصد دارد صادرات غلات از اوکراین و همچنین کودهای شیمیایی از روسیه و بلاروس را به منظور کاهش بحران غذایی به حالت قبل بازگرداند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز طی اظهاراتی تأکید کرد که روسیه آماده عرضه کود است، اما تحریم ها مانع این روند می شوند، در حالی که اقدامات کی‌یف نیز مانع از صادرات غلات اوکراین می شود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: تاس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *